Tak wygląda nowa Yamaha XJR1300

Podczas targów Intermot Yamaha zaprezentowała czterocylindrowe rzędówki: XJR1300 i XJR1300 Racer, które prezentują efekty ostatniej współpracy z najlepszymi customizerami na świecie.

Tak wygląda nowa Yamaha XJR1300 1
Dominika D.

Yamaha XJR1300 jest ikoną, która jest w świecie motocyklowym od 20 lat. W 2015 roku XJR powraca w nowej generacji. Od pięciu lat Yamaha blisko współpracuje z wieloma profesjonalnymi customizerami motocykli, produkując serię pojazdów koncepcyjnych. Te projekty noszą nazwę „Yard Built”. Współpraca ta dostarczyła wiele inspiracji do rozwoju jednośladów, dlatego Yamaha postanowiła włączyć wzornictwo typu custom do fabrycznej produkcji swoich motocykli.

Wąski, inspirowany motocyklami torowymi zbiornik paliwa odsłania 4-cylindrowy, chłodzony powietrzem silnik, a pojedyncze siedzisko nadaje XJR 2015 wygląd motocykla custom. Całość uzupełniają czarny wydech 4-2-1, tłumik i konstrukcja tylnej ramy pomocniczej. Pozostałe, dostępne w standardowym wyposażeniu elementy w stylu custom nawiązują do motocykli sportowych z lat 70., jak np. aluminiowa, polerowana osłona boczna z siatką, zwężana aluminiowa kierownica i kompaktowy reflektor.

Tak wygląda nowa Yamaha XJR1300 2
© fot. Yamaha

Napędzający XJR 2015, 4-cylindrowy, chłodzony powietrzem silnik DOHC dostarcza moc 98 KM i moment obrotowy 108 Nm. Jednostka jest zamontowana w stalowej ramie kołyskowej w sposób, który ma tłumić wibracje powstające podczas jazdy. Płynną jazdę mają wspomagać wewnętrzne golenie przedniego zawieszenia z powłoką DLC (Diamond-like Carbon) redukujące tarcie oraz tylne zawieszenie marki Öhlins.

XJR1300 został zaprezentowany również w wersji cafe racer. Wykonane z karbonu owiewka i krótki przedni błotnik mają być hołdem dla legendarnych café racerów z lat 70., a zadaniem mocowań kierownicy typu clip-on jest pomoc w zachowaniu właściwej pozycji podczas jazdy. Piękno sportowego, pojedynczego siedziska ma jeszcze bardziej uwydatniać karbonowa pokrywa.

Tak wygląda nowa Yamaha XJR1300 3
Yamaha XJR1300 Cafe Racer © fot. Yamaha

Yamaha XJR1300 - galeria zdjęć

  • Tak wygląda nowa Yamaha XJR1300 4
  • Tak wygląda nowa Yamaha XJR1300 5
  • Tak wygląda nowa Yamaha XJR1300 6
  • Tak wygląda nowa Yamaha XJR1300 7
  • Tak wygląda nowa Yamaha XJR1300 8
  • Tak wygląda nowa Yamaha XJR1300 9
  • Tak wygląda nowa Yamaha XJR1300 10
  • Tak wygląda nowa Yamaha XJR1300 11
  • Tak wygląda nowa Yamaha XJR1300 12
  • Tak wygląda nowa Yamaha XJR1300 13
[1/10] Źródło zdjęć: |

Yamaha XJR1300 Cafe Racer - galeria zdjęć

  • Tak wygląda nowa Yamaha XJR1300 14
  • Tak wygląda nowa Yamaha XJR1300 15
  • Tak wygląda nowa Yamaha XJR1300 16
  • Tak wygląda nowa Yamaha XJR1300 17
  • Tak wygląda nowa Yamaha XJR1300 18
  • Tak wygląda nowa Yamaha XJR1300 19
  • Tak wygląda nowa Yamaha XJR1300 20
  • Tak wygląda nowa Yamaha XJR1300 21
[1/8] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

"Wilcze oczy" można spotkać przy drodze. Tłumaczymy, czym są
"Wilcze oczy" można spotkać przy drodze. Tłumaczymy, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny