Tajemniczy prototyp Ferrari F12berlinetta - zapowiedź wersji Spider?

Do sieci trafiło tajemnicze zdjęcie zamaskowanego prototypu Ferrari. Prawdopodobnie jest to wersja Spider, HGTE bądź następca ekstremalnego 599 GTO.

Ferrari F12berlinetta zamaskowany prototyp / Fot. ThesupercarkidsFerrari F12berlinetta zamaskowany prototyp / Fot. Thesupercarkids
Mateusz Klimek

Do sieci trafiło tajemnicze zdjęcie zamaskowanego prototypu Ferrari. Prawdopodobnie jest to wersja Spider, HGTE bądź następca ekstremalnego 599 GTO.

Jeszcze nie opadły emocje po debiucie Ferrari F12berlinetta, a Włosi już pracują nad kolejnymi wersjami piekielnie szybkiego Gran Turismo. Zdjęcie zamaskowanego prototypu zostało opublikowane na stronie The Supercar Kids. Auto wyróżnia się czarno-białym maskowaniem oraz charakterystycznymi, czarnymi nacięciami biegnącymi od reflektorów tylnych ku środkowi.

Według spekulacji dziennikarzy portalu Worldcarfans zdjęcie może przedstawiać egzemplarz doświadczalny nowej wersji GTO, Spidera bądź wersji z pakietem HGTE (Handling Gran Turismo Evoluzione). Najbardziej prawdopodobna wydaje się druga możliwość. Świadczyć o tym może chociażby fakt, że maskowanie obejmuje w dużym stopniu okolice tylnej szyby, gdzie będzie mieścić się składany dach.

Ferrari-599-GTO
Ferrari-599-GTO

Na rarytas w postaci następcy modelu 599 GTO jest zresztą stanowczo za wcześnie. Od momentu premiery F12berlinetta minął niespełna rok, a tego typu wersje specjalne prezentuje się na ogół na sam koniec produkcji. Tak zresztą było w przypadku 430 Scuderia czy GTO.

Gwoli przypomnienia: Ferrari F12berlinetta jest napędzane 6,3-litrowym silnikiem V12 o mocy 740 KM i momencie obrotowym 690 Nm. Do momentu spektakularnego debiutu LaFerrari podczas targów w Genewie było ono najmocniejszym Ferrari z homologacją drogową - przebijało dotychczasowego lidera (599 GTO) aż o 70 KM.

Napęd jest przenoszony na tylne koła za pośrednictwem siedmiobiegowej, dwusprzęgłowej skrzyni biegów produkcji firmy Getrag. Duet silnik-skrzynia w połączeniu z tylnymi oponami o szerokości 315 mm i elektronicznie sterowanym mechanizmem różnicowym z blokadą zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,1 s oraz prędkość maksymalną 340 km/h.

Aż strach pomyśleć, jakim potworem będzie w takim razie mocniejsza i lżejsza odmiana. Oczywiście, jeśli w ogóle powstanie.

  • Ferrari F12berlinetta zamaskowany prototyp / Fot. Thesupercarkids
  • Ferrari-599-GTO
[1/2] Ferrari F12berlinetta zamaskowany prototyp / Fot. Thesupercarkids Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych