TÜV przedstawił najnowszy ranking awaryjności samochodów

Technischer Überwachungsverein (TÜV) przygotował nowy raport usterkowości samochodów. Znalazło się w nim tylko jedno auto spoza Niemiec i Japonii.

Toyota CorollaToyota Corolla
Źródło zdjęć: © fot. Mariusz Zmysłowski
Mariusz Zmysłowski

Statystyki przedstawione przez TÜV powstały na podstawie ponad 8 milionów przeglądów rejestracyjnych, których dokonano w placówkach organizacji. Wszystkie badania przeprowadzono w okresie od lipca 2012 do czerwca 2013. Jak zawsze nie dziwi duża liczba aut niemieckich i japońskich. Zaskakujący i niepokojący jest za to niekorzystny trend liczby samochodów, które z powodu poważnych usterek nie przeszły za pierwszym razem przeglądu TÜV-u. Ma on tendencję wzrostową i obecnie wynosi 25%.

Najlepiej w rankingu TÜV 2014 wypadł Opel Meriva. Rodzinny mikrovan otrzymał tym samym Złotą Plakietkę TÜV.

Oprócz właściwego rankingu modeli TÜV przedstawił również wyniki dla poszczególnych grup wiekowych, na które podzielono całą stawkę. Oczywiste jest, że im samochód starszy, tym łatwiej o usterkę. Dlatego średni poziom poważnych usterek dla samochodów w wieku od dwóch do jedenastu lat zawiera się w przedziale od 9,1 do 33,3%. Poszczególne grupy wiekowe charakteryzują się następującymi średnimi poziomami poważnych usterek:

• samochody 2- i 3-letnie: 9,1%

• samochody 4- i 5-letnie: 14,8%

• samochody 6- i 7-letnie: 21,2%

• samochody 8- i 9-letnie: 28,8%

• samochody 10- i 11-letnie: 33,3%

Modele w poszczególnych przedziałach wiekowych wypadły następująco (w nawiasach podano średnią usterkowość oraz średni przebieg):

Samochody 2- i 3-letnie

  1. Opel Meriva (4,2%, 29 tys. km)
  1. Mazda 2 (4,6%, 32 tys. km)
  1. Toyota iQ (4,8%, 30 tys. km)
  1. Porsche 911 (5,2%, 31 tys. km)
  1. BMW Z4 (5,5%, 32 tys. km)

Samochody 4- i 5-letnie

  1. Toyota Prius (7,3%, 63 tys. km)
  1. Ford Kuga (7,8%, 68 tys. km)
  1. Porsche Cayenne (8,1%, 78 tys. km)
  1. Volkswagen Golf Plus (8,1%, 61 tys. km)
  1. Volkswagen Passat CC (8,4%, 73 tys. km)

Samochody 6- i 7-letnie

  1. Toyota Prius (9,9%, 89 tys. km)
  1. Porsche 911 (11,1%, 58 tys. km)
  1. Mazda 2 (12,1%, 63 tys. km)
  1. Volkswagen Golf Plus (12,4%, 80 tys. km)
  1. Mazda MX-5 (12,8%, 57 tys. km)

Samochody 8- i 9-letnie

  1. Porsche 911 (10,3%, 76 tys. km)
  1. Toyota Corolla Verso (14,5%, 104 tys. km)
  1. Toyota RAV4 (16,2%, 99 tys. km)
  1. Volkswagen Golf Plus (17,5%, 90 tys. km)
  1. Toyota Avensis (17,9%, 113 tys. km)

Samochody 10- i 11-letnie

  1. Porsche 911 (12,8%, 85 tys. km)
  1. Toyota RAV4 (18,5%, 117 tys. km)
  1. Toyota Corolla (21,5%, 115 tys. km)
  1. Toyota Yaris (22,4%, 105 tys. km)
  1. Honda Jazz (23,1%, 107 tys. km)

Jak widać, ranking zdominowała Toyota. Uwagę zwraca również Ford Kuga. Jest jedynym samochodem w zestawieniu, który nie pochodzi z Japonii ani Niemiec.

Wybrane dla Ciebie

Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
"Okropne w obsłudze". Szef Volkswagena krytykuje chowane klamki
"Okropne w obsłudze". Szef Volkswagena krytykuje chowane klamki
Sprawdzili bezpieczeństwo nowych aut. Chińczyk z poważną wadą
Sprawdzili bezpieczeństwo nowych aut. Chińczyk z poważną wadą
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów