Szybki i pakowny – Kicherer C 63 T AMG Supersport (2011)

Po pięknym i luksusowym Mercedesie CLS przerobionym przez Väth, dziś pora na auto nieco mniejsze, jednak bardziej uniwersalne i wcale nie wolniejsze od 660-konnego CLS-a. Chodzi o kombi przygotowane przez Kicherera.

Obraz
Olgierd Lachowski

Po pięknym i luksusowym Mercedesie CLS przerobionym przez Väth, dziś pora na auto nieco mniejsze, jednak bardziej uniwersalne i wcale nie wolniejsze od 660-konnego CLS-a. Chodzi o kombi przygotowane przez Kicherera.

Dawno, dawno temu pojawił się samochód, który nazywał się Audi RS2. Było to pierwsze mocne kombi o bardzo dobrych osiągach. Audi miało nosa. Parę lat później nosa miał Brabus, który był pierwszą firmą, która wypuściła superkombi. Był to Brabus E V12 T z silnikiem o mocy 582 KM.

Co prawda przy prezentacji obecnie dostępnego E V12 Brabus nie pokazał odmiany kombi, ale inne firmy nie próżnują. Jakiś czas temu pisaliśmy na łamach Autokultu o G-Power M5 Touring Hurricane RS, a dziś czas na auto Kicherera.

Chodzi o zmodernizowany model C 63 T AMG, a więc kombi, które wyjeżdżając z fabryki miało 457-konny silnik złożony przez jednego z inżynierów z Affalterbach. Pod maską normalnego C 63 T znajduje się 6,2-litrowy wolnossący motor o ośmiu cylindrach w układzie widlastym, który swoją moc przekazuje przez 7-biegową, automatyczną skrzynię biegów na tylne koła.

Obraz

Po tuningu jednostka napędowa ma prawie o 100 KM mocy i o 40 Nm momentu obrotowego więcej. Dokładnie wygląda to tak, że silnik Mercedesa dysponuje 550 KM mocy maksymalnej i 640 Nm szczytowego momentu obrotowego. Niestety nie wiemy jakim sposobem tuner uzyskał przyrost tych parametrów.

Dzięki podkręconemu silnikowi auto ma rzecz jasna lepsze osiągi. Wóz został spuszczony z elektronicznego kagańca, co oznacza, że może rozpędzić się do 320 km/h. Sprint do setki skrócił się z 4,60 s do 4,20 s.

Obraz

Kolejnymi i ostatnimi modyfikacjami mechanicznymi są zmiany w zawieszeniu. Ale znowu brakuje konkretów – wiemy tylko, że samochód obniżono.

Tuning mechaniczny z optycznym łączą lżejsze i ładniejsze 20-calowe felgi pomalowane na kolor nadwozia Mercedesa.

Z zewnątrz w C 63 T zmieniły się tylko detale. Chodzi tutaj o osłonę chłodnicy, oprawy lusterek ramki okien i nakładkę imitującą dyfuzor z tyłu, które Kicherer zamienił na elementy wykonane z włókna węglowego.

We wnętrzu tuner może zmienić tapicerkę na skórę nappa i Alcantarę[sup]®[/sup] oraz wstawić detale pokryte czarnym fortepianowym lakierem.

Obraz

Trochę szkoda, że Kicherer lubuje się tylko w czarnych samochodach – to już kolejne auto pomalowane na tę barwę.

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 6208 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 550 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 88,60 KM/l (seryjny – 73,62 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna 7G-Tronic AMG SpeedShift Plus
  • Typ napęd: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 380 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 345 mm
  • Koła przednie: 20”
  • Koła tylne: 20”

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1795 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,26 kg/KM (seryjny – 3,93 kg/KM)
  • Długość: 4711 mm
  • Szerokość: 1795 mm
  • Rozstaw osi: 2765 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,20 s
  • Prędkość maksymalna: 320 km/hblock position=\inside7096/block

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam