Prezes pławił się w luksusach. Koncern podał, ile mu płacili

Były prezes koncernu Stellantis budził wiele kontrowersji nie tylko z powodu niezrozumiałych decyzji biznesowych, ale i horrendalnych zarobków. Po jego odejściu koncern szczegółowo podsumował wynagrodzenia. Suma robi wrażenie.

Carlos TavaresCarlos Tavares
Źródło zdjęć: © Autokult | Mateusz Lubczański
Aleksander Ruciński

Gdy Tavares szefował koncernowi Stellantis, uchodził za jednego z najlepiej wynagradzanych prezesów w branży motoryzacyjnej. Nie wszyscy zdają sobie jednak sprawę, o jakich kwotach mowa.

Coroczne sprawozdania finansowe koncernu odsłaniają szokujące dane. Wynika z nich, że w 2021 roku, gdy właściwie narodził się Stellantis, całkowite wynagrodzenie Tavaresa wyniosło 19 153 507 euro. W kolejnym roku suma była jeszcze większa - 23 459 006 euro. Rekordowy okazał się jednak rok 2023, gdy Tavares zarobił aż 36 494 025 euro. Ostatni rok urzędowania - 2024 - zamknął natomiast wynikiem 23 085 718 euro. Łącznie daje to kwotę 102 192 256 euro przez cztery lata.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Peugeot 408 vs 308 SW - odważny i zaskakujący ruch

Co ciekawe, większość tej sumy stanowią premie i świadczenia dodatkowe, gdyż bazowa, roczna pensja Tavaresa oscylowała w granicach 2 mln euro. Na tym jednak nie koniec - do szokującej kwoty trzeba bowiem dodać kolejne 2 mln za przedwczesne zerwanie umowy wypłacone natychmiast, w grudniu 2024 roku oraz kolejną transzę w wysokości 10 mln zaplanowaną na styczeń 2026 roku (wtedy kończy się faktyczna umowa Tavaresa).

Wszystko to stanowi kontrast dla słabej kondycji spółki, która w 2024 roku odnotowała 70-procentowy spadek zysku netto i 17-procentowy spadek przychodów.

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach