Szkice DiMory - tak będą wyglądać lata 30. XXI wieku?

DiMora to specyficzny producent samochodów. Tym razem proponuje mieszankę techniki XXI wieku i stylistyki lat 30. ubiegłego wieku. Może właśnie tą drogą powinien pójść cały przemysł motoryzacyjny?

DiMora VicciDiMora Vicci
Piotr Ślusarczyk

Wyobraź sobie ulice zastawione samochodami z kształtu przypominającymi konstrukcje z początku XX wieku. Ale gdy przyjrzysz się im bliżej, okaże się, że wszystkie mają najnowsze systemy bezpieczeństwa, nawigacje GPS oraz nowoczesne silniki. Taką nowoczesność w klasycznej formie proponuje właśnie DiMora.

Producent znany był dotąd z projektu oryginalnego sedana o nazwie Natalia SLS 2. To 1200-konne monstrum z silnikiem V16 kosztuje 2 mln dol. i ma styl, który może być przez niektórych uważany za kiczowaty. Teraz Amerykanie proponują dwa projekty, nieco mniej przesadzone. Pierwszy to luksusowy roadster w stylu Morgana, czyli Adina Sportster. Drugie auto, nazwane Vicci Super-Coupe, ma być nastawione bardziej na doznania sportowe.

DiMora Adina
DiMora Adina

Pod maskami obu aut zagości silnik produkcji General Motors - V8 o oznaczeniu LS3. Ma on rozwinąć 437 KM. Jednak w przypadku DiMory Vicci opcją będzie też wspomagany kompresorem silnik V8 LS9 o mocy aż 647 KM. Klient decydujący się na bardziej sportowy model będzie mógł wybrać albo 6-biegową, manualną, albo automatyczną skrzynią biegów. Ciekawostka to możliwość wyboru także tylko 4-biegowego automatu.

Do wykończenia modeli Adina i Vicci zostaną użyte materiały najwyższej jakości. W Adinie ma dominować klasyka z drewnem na czele. W Vicci ten materiał zostanie zastąpiony włóknem węglowym. Lista wyposażenia standardowego oraz możliwości jego dalszej konfiguracji mają być bardzo bogate.

Mam nadzieję, że nie skończy się jedynie na zapowiedziach i kiedyś obie konstrukcje ujrzą światło dzienne.

  • DiMora Adina
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • DiMora Vicci
[1/5] DiMora Adina Źródło zdjęć: |

Źródło: AutoBlog

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej