Szerszy niż dłuższy - Romeo Ferraris 500 Abarth Stradale (2011)

W 2009 roku firma Romeo Ferraris zbudowała wyścigowego Fiata 500 o mocy 360 KM. Auto charakteryzowało się bardzo szerokim nadwoziem i wielkim spojlerem. Teraz przyszła pora na wóz drogowy.

Obraz
Olgierd Lachowski

W 2009 roku firma Romeo Ferraris zbudowała wyścigowego Fiata 500 o mocy 360 KM. Auto charakteryzowało się bardzo szerokim nadwoziem i wielkim spojlerem. Teraz przyszła pora na wóz drogowy.

Romeo Ferraris to firma tuningowa, która buduje także samochody wyścigowe (np. Mercedes-Benz C 63 AMG do europejskich wyścigów Superstars V8). Jednym z projektów torowych był właśnie Fiat 500. Teraz postanowiono przedstawić jego normalną wersję, która może poruszać się po drogach.

Obraz

Autko ma radykalnie poszerzone nadwozie za pomocą elementów z włókna węglowego przez co wygląda dość pokracznie. Zmiana ta pozwoliła jednak zwiększyć rozstaw kół, co przełożyło się na podniesienie prędkości, które można osiągnąć na łukach.

A skoro już mowa o prędkościach, to na pewno i na prostych „500” rozwija je większe niż zwykły 500 Abarth za sprawą ustawionego w poprzek, doładowanego silnika o objętości skokowej 1,4 l, który w odmianie ulicznej został zdławiony do 300 KM!

W przeciwieństwie do wyścigowego Fiata w tym okna otwierają się normalnie i nie trzeba gramolić się przez pełną klatkę bezpieczeństwa. Pozostawiono tzw. trzepak, czyli te elementy klatki bezpieczeństwa, do których tutaj przyczepiono pasy bezpieczeństwa.

W tym wozie są tylko dwa kubełkowe fotele, ale na życzenie klienta instalowane są też siedzenia z tyłu (nie wiem czy mowa tutaj o fotelach czy o normalnej kanapie) i wtedy usuwane są resztki klatki bezpieczeństwa. Kabina ma normalną deskę rozdzielczą, którą pokryto Alcantarą[sup]®[/sup].

Obraz

Na razie nieznane są ani osiągi, ani koszty zbudowania tego autka.

Dane techniczne

  • Typ: R4
  • Ustawienie: Z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1368 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 300 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 219,30 KM/l
  • Skrzynia biegów: 5-biegowa, manualna
  • Typ napędu: Na tylne koła

Masy i wymiary:

  • Rozstaw osi: 2300 mmblock position=\inside7181/block

Źródło: autoblog

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik emitujący tyle co nic
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik emitujący tyle co nic
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy