Szef Volvo twierdzi, że SUV-y będą stanowić 75 proc. sprzedaży w Europie

SUV-y i crossovery z każdym rokiem są coraz popularniejsze. Już niebawem mogą stanowić zdecydowaną większość na europejskim rynku. Tak przynajmniej twierdzi szef marki Volvo, Hakan Samuelsson. Powołuje się na wyniki własnej firmy, która obecnie stoi SUV-ami.

Klienci lubią wysokie auta.Klienci lubią wysokie auta.
Źródło zdjęć: © fot. Marcin Łobodziński
Aleksander Ruciński

Sedany, klasyczne kombi i kompakty stopniowo wymierają, robiąc miejsce samochodom o bliżej nieokreślonych kształtach, za to z większym prześwitem, podwyższoną kabiną i pozycją za kierownicą. Europejczycy pokochali SUV-y, a producenci prześcigają się w ofertach, by sprostać wymaganiom klientów. Przeglądając gamę najpopularniejszych modeli, nietrudno odnieść wrażenie, że jest ona zdominowana przez takie konstrukcje. W przyszłości ten trend jeszcze się nasili.

Tak twierdzi Hakan Samuelsonn, szef marki Volvo. W wywiadzie dla portalu Automotive News Europe przyznał, że w najbliższych latach SUV-y i crossovery mogą stanowić aż 75 proc. całkowitej sprzedaży na Starym Kontynencie. Za przykład podaje własną markę Volvo, która sprzedaje głównie takie auta. W pierwszych 11 miesiącach 2020 roku stanowiły one aż 71 proc. wszystkich pojazdów wybieranych przez klientów.

Co warte odnotowania, wzrost udziału SUV-ów jest zaskakująco dynamiczny, gdyż jeszcze w 2019 roku było to "tylko" 63 proc. Właśnie dlatego Volvo zamierza w najbliższym czasie jeszcze bardziej skupić się na rozwoju tych segmentów rynku, uzupełniając ofertę o luksusową, topową konstrukcję oraz mniejszego elektryka.

Wiele wskazuje na to, że za 10 lat nikt już nie będzie pamiętał o kanciastych kombi, które dla starszych użytkowników są symbolem tej marki, ale cóż... tego najwyraźniej chcą współcześni klienci.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy