Marka zostanie przy fizycznych przyciskach. "Klienci tego potrzebują"

W dobie cyfryzacji wnętrz samochodów, Škoda stawia na równowagę między ekranami a tradycyjnymi przyciskami. Marka wprowadza innowacyjne rozwiązania, które mają ułatwić obsługę pojazdów.

Skoda Kodiaq 2.0 TDI (2025)Skoda Kodiaq 2.0 TDI (2025)
Źródło zdjęć: © Autokult
Aleksander Ruciński

Producenci samochodów coraz częściej rezygnują z fizycznych przycisków na rzecz ekranów dotykowych. Škoda nie jest wyjątkiem, choć Klaus Zellmer przyznaje, że marka stara się znaleźć złoty środek.

Przykładem są pokrętła Smart Dials znane m.in. z modeli Superb i Kodiaq. Łączą one tradycyjne sterowanie z nowoczesnymi funkcjami. Jak wyjaśnia prezes Škody w rozmowie z "The Independent":

– To jest kierunek, w którym musimy podążać. Potrzebujemy przełączników, pokręteł, czegoś, co można poczuć i co nie rozprasza.

Zewnętrzne pokrętła kontrolują temperaturę wnętrza, ogrzewanie i wentylację siedzeń. Użytkownicy mogą przechodzić między tymi funkcjami, naciskając pokrętło, co powoduje przełączanie informacji na wbudowanym ekranie. Centralne pokrętło jest jeszcze bardziej wszechstronne, umożliwiając regulację prędkości wentylatora, kierunku powietrza, klimatyzacji, głośności, trybów jazdy i powiększania mapy.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Nowa Skoda Octavia - zmiany trzeba pokazać palcem

Obecnie system ten jest dostępny w dwóch modelach, ale planowane jest jego wdrożenie w nadchodzącym elektrycznym SUV-ie z trzema rzędami siedzeń, zapowiadanym przez koncept Vision 7S.

Prezes Škody przyznaje, że Grupa VW miała problemy z oprogramowaniem w niektórych modelach, ale zapewnia, że zostały one w dużej mierze rozwiązane.

– Myślę, że zrobiliśmy duży postęp z naszym oprogramowaniem. Początkowo mieliśmy trudności, ale teraz mamy stabilny system z minimalną ilością błędów – powiedział Zellmer.

Uproszczenie Obsługi

Škoda dąży do uproszczenia technologii w samochodach, aby były bardziej intuicyjne.

– To jedno z naszych głównych zadań: upraszczać, a nie komplikować. Chcemy, aby wszystko było intuicyjne i pozbawione wizualnego szumu – podkreśla prezes.

Mimo, że era przycisków i przełączników powoli dobiega końca, Škoda stara się zachować pewien stopień analogowej kontroli. Tradycjonaliści z pewnością to docenią

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach