Marka zostanie przy fizycznych przyciskach. "Klienci tego potrzebują"
W dobie cyfryzacji wnętrz samochodów, Škoda stawia na równowagę między ekranami a tradycyjnymi przyciskami. Marka wprowadza innowacyjne rozwiązania, które mają ułatwić obsługę pojazdów.
Producenci samochodów coraz częściej rezygnują z fizycznych przycisków na rzecz ekranów dotykowych. Škoda nie jest wyjątkiem, choć Klaus Zellmer przyznaje, że marka stara się znaleźć złoty środek.
Przykładem są pokrętła Smart Dials znane m.in. z modeli Superb i Kodiaq. Łączą one tradycyjne sterowanie z nowoczesnymi funkcjami. Jak wyjaśnia prezes Škody w rozmowie z "The Independent":
– To jest kierunek, w którym musimy podążać. Potrzebujemy przełączników, pokręteł, czegoś, co można poczuć i co nie rozprasza.
Zewnętrzne pokrętła kontrolują temperaturę wnętrza, ogrzewanie i wentylację siedzeń. Użytkownicy mogą przechodzić między tymi funkcjami, naciskając pokrętło, co powoduje przełączanie informacji na wbudowanym ekranie. Centralne pokrętło jest jeszcze bardziej wszechstronne, umożliwiając regulację prędkości wentylatora, kierunku powietrza, klimatyzacji, głośności, trybów jazdy i powiększania mapy.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Nowa Skoda Octavia - zmiany trzeba pokazać palcem
Obecnie system ten jest dostępny w dwóch modelach, ale planowane jest jego wdrożenie w nadchodzącym elektrycznym SUV-ie z trzema rzędami siedzeń, zapowiadanym przez koncept Vision 7S.
Prezes Škody przyznaje, że Grupa VW miała problemy z oprogramowaniem w niektórych modelach, ale zapewnia, że zostały one w dużej mierze rozwiązane.
– Myślę, że zrobiliśmy duży postęp z naszym oprogramowaniem. Początkowo mieliśmy trudności, ale teraz mamy stabilny system z minimalną ilością błędów – powiedział Zellmer.
Uproszczenie Obsługi
Škoda dąży do uproszczenia technologii w samochodach, aby były bardziej intuicyjne.
– To jedno z naszych głównych zadań: upraszczać, a nie komplikować. Chcemy, aby wszystko było intuicyjne i pozbawione wizualnego szumu – podkreśla prezes.
Mimo, że era przycisków i przełączników powoli dobiega końca, Škoda stara się zachować pewien stopień analogowej kontroli. Tradycjonaliści z pewnością to docenią