Szef Rolls-Royce'a śmieje się z Bentleya, ale sam o czymś zapomniał

Rolls-Royce i Bentley niegdyś były częścią jednej firmy, ale dziś są swoimi największymi rywalami. Dlatego Torsten Mueller-Oetvoes, szef tej pierwszej marki, nie przepuścił okazji do uszczypliwej uwagi dotyczącej Bentaygi. Wydaje się jednak, że sam o czymś zapomniał.

Rolls-Royce CullinanRolls-Royce Cullinan
Źródło zdjęć: © materiały prasowe
Szymon Jasina

Cała sytuacja miała miejsce podczas europejskiej premiery nowego Rolls-Royce'a Phantoma. Jak informuje "Automotive News", podczas tej imprezy Mueller-Oetvoes wypowiadał się też o modelu Cullinan, czyli nadchodzącym SUV-ie brytyjskiej marki. Powstaje on na nowej aluminiowej platformie, która jest też podstawą nowego Phantoma i nie ma ona nic wspólnego z konstrukcjami BMW, do którego należy Rolls-Royce.

Było to okazją do uszczypliwej uwagi względem konkurenta. Mueller-Oetvoes powiedział, że jego firma nie zajmuje się produkcją masową, która odbierałaby samochodom ekskluzywność. Jak stwierdził, klienci nie chcą Q7 w przebraniu. Oczywiście chodziło o pokrewieństwo Bentleya Bentaygi, dziś najbardziej luksusowego SUV-a na rynku, z Audi Q7.

Można by w pewnym stopniu przyznać rację szefowi Rolls-Royce'a. W końcu sama wiedza o ekskluzywnej konstrukcji jest pożądana w przypadku produktów luksusowych. Jednak Mueller-Oetvoes zapomniał o jednym szczególe – Rolls-Royce Ghost bazuje na platformie BMW serii 7 i jest nawet napędzany tym samym silnikiem V12 co topowa wersja flagowej bawarskiej limuzyny.

Zatem to Rolls-Royce był pierwszy, jeśli chodzi o wykorzystanie konstrukcji z tańszego modelu innej marki koncernu. Pytanie brzmi jednak, czy w praktyce ma to znaczenie? Dla klientów ważne jest to, co widać i daje się odczuć. Zarówno Ghost, jak i Bentayga, to świetne i bardzo luksusowe samochody, którym nie ma czego zarzucić, a to, że część ich konstrukcji opiera się na innych modelach, nie ma dla użytkownika większego znaczenia.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są