Szef Maserati: dyskusja o zerowej emisji to nonsens

Dyrektor generalny Maserati Harald Wester uważa, że rozmowa na temat samochodów o zerowej emisji szkodliwych substancji jest na razie bezcelowa, a auta elektryczne nie są tak ekologiczne, jak się to przedstawia.

Harald Wester - CEO MaseratiHarald Wester - CEO Maserati
Wojciech Kaczałek

Dyrektor generalny Maserati Harald Wester uważa, że rozmowa na temat samochodów o zerowej emisji szkodliwych substancji jest na razie bezcelowa, a auta elektryczne nie są tak ekologiczne, jak się to przedstawia.

Podczas Auto Shanghai 2013 Harald Wester powiedział:

Cała dyskusja o zerowej emisji to nonsens. Nikt nie rozmawia na temat wydajności ładowania baterii. Różnice pomiędzy regionami są znaczne, w zależności od tego, w jaki sposób energia jest produkowana: czy jądrowy, czy przy użyciu węgla, itd. Nawet najlepsza metoda [wytwarzania energii elektrycznej] nie przebija silnika spalinowego.

Wester opiera swoje twierdzenia na danych dotyczących emisji dwutlenku węgla do atmosfery przy korzystaniu ze stacji dokującej w różnych częściach świata. W Europie na pokonanie 1 km samochodem elektrycznym zużywa się ilość prądu, przy produkcji której emituje się 86 g/km CO2. W Stanach ten wynik to 110 g/km, a w Chinach 191 g/km.

Szef Maserati uważa, że od samochodów hybrydowych i elektrycznych lepsze są pojazdy z jednostkami wysokoprężnymi lub auta zasilane sprężonym gazem ziemnym (CNG). Wester powiedział, że regulatorzy powinni otwarcie mówić o tym, jakich metod używają podczas kalkulacji emisji, i nie narzucać producentom rozwiązań technologicznych. Dodał też, że Maserati najpewniej samo będzie musiało zbudować model hybrydowy, żeby sprostać prawnym wymaganiom.

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km