Świnia tworzy tor testowy dla Infiniti. Tak wygląda promocja systemu DAS

Negatywne opinie o adaptacyjnym układzie kierowniczym Infiniti Q50 najpewniej trochę zdenerwowały przedstawicieli firmy, którzy promują to rozwiązanie jako ultranowoczesne. Postanowili więc w żartobliwy sposób odpowiedzieć na zarzuty i tak powstał dość nietypowy spot reklamowy.

Świnia malująca tor testowy dla InfinitiŚwinia malująca tor testowy dla Infiniti
Źródło zdjęć: © fot. Stopklatka z Youtube Skyline
Marcin Łobodziński

Zaangażowano świnię do zaprojektowania toru testowego. Ta wzięła w swój ryj pędzel i zaczęła tworzyć. Jako że powstały obraz niewiele odbiega poziomem artyzmu od niektórych cenionych malarzy, nazwano ją Pigcasoo. Jej "projekt” przeniesiono na asfaltową płytę i postawiono przed kierowcą testowym Michaelem Krummem dość wymagające zadanie pokonania go możliwie najszybciej. Wbrew pozorom jest to bodaj najbardziej wymagająca pętla toru na świecie. Sami zobaczcie:

W ten humorystyczny, wyważony sposób firma Nissan, do której należy marka Infiniti, chce promować kierowniczy układ adaptacyjny DAS. Zastosowano go po raz pierwszy w modelu Infiniti Q50, który w Azji nosi nazwę Skyline.

Jest to system połączenia elektronicznego pomiędzy kołami a kierownicą. Za sterowanie nie odpowiada więc tradycyjny mechanizm, ale dwa silniki elektryczne, które otrzymują sygnały z kierownicy na zasadzie by wire (z ang. po kablu). Jest to coś, co piloci samolotów znają od dawna.

Problemy z akceptacją tego rozwiązania rozpoczęły się już na samym starcie, gdy testujący twierdzili, że układ nie daje odpowiedniego wyczucia i precyzji kierowania pojazdem. Infiniti pracowało nad poprawą, ale i tak wciąż jest to obszar uznawany za gorszy niż u konkurentów. Osobiście testowałem cztery modele Infiniti z układem DAS i oceniając go z perspektywy potencjalnego klienta, nie uważam, żeby był gorszy.

Ma natomiast jedną, bardzo dużą zaletę. Daje możliwość ustawienia kąta szybkości skręcania kół względem skrętu kierownicą oraz siły wspomagania. Przy odpowiedniej konfiguracji nawet ciasne łuki można pokonywać bez odrywania rąk od kierownicy.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach