SV Engineering Nissan Juke-R Stage 2 (2013)

Jeżeli Nissan Juke-R wydaje się Wam zbyt mało szalony, a Nissan GT-R zbyt pospolity, to powinniście szukać takiego wozu jak SV Engineering Juke-R – czyli stuningowanego 750-konnego SUV-a, który ¼ mili pokonuje w niecałe 10,5 sekundy.

Obraz
Olgierd Lachowski

Gdy Nissan zdecydował, że wyprodukuje 20 egzemplarzy Juke’a-R za astronomiczną cenę około 450 tys. euro, wydawało się, że nie da się zbudować czegoś bardziej zwariowanego, co wygląda jak lekko usportowiony SUV. Tymczasem rosyjski tuner – SV Engineering – dokonało tego. Zakład wypuścił 750-konnego Nissana Juke’a-R!

Juke-R to połączenie zwykłego małego crossovera o dość kontrowersyjnym wyglądzie z samochodem sportowym, bowiem ten wóz ma praktycznie cały układ napędowy przeszczepiony z Nissana GT-R. Silnik także pochodzi oczywiście z Godzilli.

3,8-litrowy agregat V6 z dwiema turbosprężarkami w zależności od roku wyprodukowania ma moc od 480 KM do 550 KM – w Juke-R charakteryzuje się 485 KM. Z kolei ta sama jednostka napędowa podkręcona przez SV Engineering ma moc 750 KM.

Obraz

Takie osiągi dostępne są wraz z pakietem Stage 2, który obejmuje wymianę turbosprężarek na większe, montaż lepszego układu wtryskowego, poprawę chłodzenia silnika i wymianę „wydechu”. Na paliwie wyścigowym motor Juke’a-R może mieć moc nawet 850 KM, ale to też jeszcze nie wszystko.

W planach jest wersja Stage 3, która na zwykłej benzynie będzie dawała 880 KM mocy, oraz Stage R – ta ma się charakteryzować mocą nawet 1000 KM. Gdzieś w dalekich zamierzeniach jest odmiana 1500-konna! Wszystko to musi jednak potrwać.

Rodzi się pytanie – jak z tym wszystkim radzi sobie skrzynia biegów? A no, całkiem nieźle. Wyprodukowano ją dwa lata temu i jak do tej pory nie zaliczyła żadnej awarii. Po problemach skrzyń z pierwszej serii nie ma śladu.

Obraz

Juke-R przeszedł bardzo rozległy tuning, który objął także zawieszenie i nadwozie. Układ resorujący ma regulację charakterystyki pracy i wysokości. Wnętrze wozu zostało wybebeszone, a następne auto wzmocniono wstawiając klatkę bezpieczeństwa. Część tapicerki w ogóle nie wróciła do środka, a niektóre elementy zastąpiono kompozytowymi lub pochodzącymi z Nissana GT-R. Wnętrze nie robi jednak wrażenia metalowej puszki.

Nie wiadomo ile dokładnie waży teraz Juke-R podkręcony przez SV Engineering, ale zapewne jego masa własna jest wyraźnie niższa niż normalnego Juke’a-R.

Wrażenie robią fantastyczne osiągi crossovera. SV Engineering często startuje w zawodach Unlimited 500+, które polegają na jak najszybszym przejechaniu jednej mili. Mierzony jest czas przejazdu na mecie, prędkość na linii mety i czas przejazdu ¼ mili.

Obraz

750-konny Juke-R do 100 km/h rozpędza się w oszałamiającym czasie 2,60 s! Prędkość maksymalna na 18-calowych kołach, którą zmierzono na mecie wyniosła 314 km/h, a wcale nie jest powiedziane, że to koniec możliwości niewielkiego Nissana. Po prostu granicy nikt nie zbadał. Jedną milę wóz pokonuje w 27 sekund, a „ćwiartkę” w mniej niż 10,50 s!

Dane techniczne

[u]Silnik i napęd:[/u]

• Typ: V6, 60 st., VR38DETT

• Ustawienie: z przodu, wzdłużnie

• Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder

• Objętość skokowa: 3799 cm3

• Doładowanie: 2 turbosprężarki

• Moc maksymalna: 750 KM

• Objętościowy wskaźnik mocy: 197,42 KM/l

• Skrzynia biegów: 6-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa

• Typ napędu: na wszystkie koła

[u]Hamulce i koła:[/u]

• Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane

• Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane

• Koła przednie: 18”

• Koła tylne: 18”

[u]Masy i wymiary:[/u]

• Długość: 4135 mm

• Szerokość: 1910 mm

• Rozstaw osi: 2530 mm

[u]Osiągi (zmierzone do tej pory):[/u]

• Przyspieszenie 0-100 km/h: 2,60 s

• Prędkość maksymalna: 314 km/h

• Czas przejazdu ¼ mili ze startu stojącego: 10,484 s

• Czas przejazdu 1 mili ze startu stojącego: 27,000 s

SV Engineering Juke-R Stage 2 - galeria zdjęć

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/5] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów