Suzuki Swift Sport (2012) - drapieżny, ale nie do końca...

Na skromnym stoisku Suzuki we Frankfurcie pojawił się model Swift w najmocniejszej odmianie Sport. Z czym Suzuki startuje do europejskich rywali?

Suzuki Swift SportSuzuki Swift Sport
Rafał Warecki

Na skromnym stoisku Suzuki we Frankfurcie pojawił się model Swift w najmocniejszej odmianie Sport. Z czym Suzuki startuje do europejskich rywali?

Na pierwszy rzut oka widać dużo drapieżniejszą stylistykę, którą miejski Swift zawdzięcza nowym zderzakom, listwom progowym, spoilerom, 17-calowym obręczom (ogumienie 195/45 R17). Animuszu dodaje także symetrycznie wyprowadzony układu wydechowy otulony czarnym plastikiem mającym udawać dyfuzor. Zapowiada się nieźle.

Także w środku znajdziemy sportowo wyprofilowane fotele obszyte czerwoną nicią, aluminiowe wstawki i kilka subtelnych akcentów stylistycznych odróżniających wersję Sport od pozostałych wariantów.

Suzuki Swift Sport
Suzuki Swift Sport

Zarządzanie pracą układu napędowego odbywa się poprzez sześciobiegową przekładnię ręczną, a źródłem mocy jest silnik R4 o pojemności 1,6 litra (M16A) - także zapowiada się całkiem obiecująco, jednak gdy dojdziemy do parametrów tej jednostki napędowej czerwona nić na fotelach i sportowy charakter samochodu nieco blaknie. Najmocniejsza odmiana Swifta dysponuje mocą 136 KM (@6900 rpm) i maksymalnym momentem obrotowym rzędu 160 Nm (@4400 rpm). Nie podano jeszcze osiągów auta, wiemy tylko, że średnie zużycie paliwa ma wynosić 6,4 litra na 100 kilometrów pokonanych w cyklu mieszanym.

Suzuki Swift Sport wygląda obiecująco, ale czy w porównaniu z silną europejską konkurencją o ugruntowanej pozycji ma jakiekolwiek szanse na rynkach Europy? Z pewnością zadecyduje cena.

  • Suzuki Swift Sport
  • Suzuki Swift Sport
  • Suzuki Swift Sport
  • Suzuki Swift Sport
  • Suzuki Swift Sport
  • Suzuki Swift Sport
  • Suzuki Swift Sport
  • Suzuki Swift Sport
  • Suzuki Swift Sport
[1/9] Suzuki Swift Sport Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów