SUV-y wykończą kolejny segment. Wzrosty sprzedaży mówią same za siebie

Klienci coraz chętniej wybierają wyższe, masywniej wyglądające samochody. Widać to nawet na ulicach polskich miast. Jeśli tak dalej pójdzie SUV-y zdominują europejski rynek, wypierając klasyczne nadwozia. Statystyki nie kłamią.

Hyundai Tucson okazał się królem wzrostów sprzedaży w 2021 rokuHyundai Tucson okazał się królem wzrostów sprzedaży w 2021 roku
Źródło zdjęć: © fot. Mateusz Lubczański
Aleksander Ruciński

Portal Automotive News Europe podsumował wyniki sprzedaży nowych aut w Europie, skupiając się na modelach, które odnotowały największe wzrosty zainteresowania klientów. W pierwszej dziesiątce znalazło się aż 6 SUV-ów, z czego rekordzista, Hyundai Tucson, przyciągnął do salonów o 65 proc. więcej klientów niż w roku 2020.

Owszem, taki rezultat wynika w dużej mierze z debiutu zupełnie nowej generacji. Dalej na liście znajdziemy jednak auta, które zdążyły już zadomowić się na rynku. To np. Ford Kuga, który znalazł się na trzeciej pozycji z 35-procentowym wzrostem czy weteran w postaci Kii Sportage - 28 proc. Pełną listę znajdziecie poniżej.

  1. Hyundai Tucson - wzrost o 65 proc.
  2. Tesla Model 3 - 62 proc.
  3. Ford Kuga - 35 proc.
  4. Kia Sportage - 28 proc.
  5. VW Up - 27 proc.
  6. Peugeot 2008 - 25 proc.
  7. Dacia Sandero - 18 proc.
  8. VW T-Roc - 17 proc.
  9. Toyota RAV4 - 16 proc.
  10. Toyota Corolla Wagon - 15 proc.

Powyższe wyniki to zasługa nie tylko zmiany preferencji klientów, która trwa od kilku dobrych lat i stale przybiera na sile, ale i efekt kryzysu półprzewodnikowego. Producenci dysponujący ograniczoną liczbą podzespołów w 2021 roku skupiali się bowiem na sprzedawaniu najbardziej dochodowych modeli.

Największymi przegranymi rynkowych zmian i kryzysu okazali się więc reprezentanci klasycznych segmentów rynku, czego przykład stanowi choćby Volkswagen Golf. Wieloletni król europejskiej sprzedaży utrzymał się co prawda na pierwszym miejscu pod względem liczby sprzedanych aut, ale zaliczył wynik o 27 proc. gorszy niż w roku 2020.

Znacznie gorzej miał jego konkurent - Ford Focus, który w 2021 roku stracił aż 45 proc. przez co wylądował dopiero na 33. pozycji. Niewiele lepiej poszło mniejszej Fieście ze stratą 43 proc. czy większemu bratu Golfa - Passatowi, który odnotował wynik gorszy o 28 proc.

Nie ulega wątpliwości, że klasyczne hatchbacki, sedany i kombi są w odwrocie, a miniony rok tylko przyspieszył rynkową transformację. Jeśli więc szukacie nowego auta, które nie jest SUV-em, lepiej się pospieszcie, gdyż statystyki dobitnie pokazują, co jest obecnie priorytetem większości producentów.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów