Supersamochód z Bottrop – Brabus SLS AMG 700 Biturbo (2011)

Przed salonem w Genewie pojawiały się zapowiedzi Brabusa SLS w bardzo mocnej konfiguracji i - jak się okazuje - firma z Bottrop nie zawiodła. Brabus przedstawia SLS AMG 700 Biturbo!

Obraz
Olgierd Lachowski
Brabus SLS AMG 700 Biturbo fot.3
Brabus SLS AMG 700 Biturbo fot.3

W tym roku w Genewie najchętniej tuningowanym samochodem jest chyba Mercedes-Benz SLS AMG. Pisaliśmy już o SLS-ie pokazanym przez Mansory, MKB i przez Hamanna - teraz Brabus.

Auto przygotowane przez Brabusa prezentuje się zdecydowanie najlepiej spośród tuningowanych SLS-ów, w których dokonywano zmian optycznych. Zaryzykuję nawet stwierdzenie, że wygląda lepiej niż samochód seryjny, ma w sobie więcej agresji i wreszcie ten trochę za delikatny tył nabrał nieco muskułów. A wszystko to za sprawą pakietu Widestar, który był wcześniej testowo zamontowany na wozie z seryjnym silnikiem.

W skład pakietu wchodzą: przednia listwa pod zderzakospojlerem, chwyty powietrza na zderzaku, listwy progowe oraz ozdoby wylotów po bokach, nakładki na tylne błotniki, listwa na pokrywie bagażnika i tylny „dyfuzor”. Wszystkie części wykonano oczywiście z najwyższą starannością. Materiał użyty do ich produkcji to włókno węglowe. Tylko poszerzenia tylnych błotników pomalowano w kolorze nadwozia, resztę dodatków pokryto lakierem bezbarwnym. Dzięki zestawowi Widestar Brabus jest szerszy o 20 mm (tył) od seryjnego Mercedesa.

Wygląd uzupełniają koła z felgami Monoblock F 9,5 x 20” z przodu i 11,0 x 21” z tyłu. Opony Pirelli lub Yokohama mają rozmiar 275/30 R 20 (przód) oraz 295/25 R 21 (tył).

Brabus SLS AMG 700 Biturbo fot.17
Brabus SLS AMG 700 Biturbo fot.17

Wnętrze zdobią mieszanka białej i czarnej skóry, Alcantary[sup]®[/sup], włókna węglowego i aluminium. Wszystko ładnie rozplanowane. Może się tylko nie podobać dobór kolorów, ale to auto prezentacyjne i z pewnością dlatego jest taki, a nie inny. Tuner zmodyfikował nieco kierownicę, a w zestawie zegarów pojawił się prędkościomierz wyskalowany do 400 km/h. Nie zabrakło też dodatków, takich jak nakładki na pedały i dywaniki z logo Brabusa.

Brabus SLS jest nie tylko szerszy, ale i niższy, a to za sprawą komponentów zawieszenia wyprodukowanych przez renomowaną firmę Bilstein. Auto zostało obniżone o 30 mm i zyskało sportowe stabilizatory. Niestety o zawieszeniu nie ma więcej szczegółów.

Brabus SLS AMG 700 Biturbo fot.7
Brabus SLS AMG 700 Biturbo fot.7

SLS AMG 700 Biturbo ma też podkręcony silnik. Jak? O tym mówi ostatni człon nazwy. 8-cylindrowa jednostka napędowa M159 o objętości skokowej 6,2 l seryjnie nie ma doładowania, a i tak wytwarza moc 571 KM i moment obrotowy 650 Nm. Inżynierowie z Bottrop zastosowali do jej wzmocnienia zestaw dwóch turbosprężarek obracających się w przeciwne strony, co dodatkowo zwiększa dynamikę silnika.

Do zestawu turbo konieczny był montaż układu chłodzenia powietrza doładowującego oraz zmniejszenie stopnia sprężania silnika. Seryjnie wynosi on 11,3, natomiast w Brabusie za sprawą tłoków o odpowiednio ukształtowanych denkach zmniejszył się on do 9,0. Aby móc w pełni wykorzystać doładowanie, mechanicy tunera zmienili filtry powietrza na sportowe, inaczej ukształtowali kanały powietrzne prowadzące z wlotów do silnika i wreszcie zmienili układ wylotowy. Nowy system wykonany jest częściowo z tytanu i ma sportowe „katalizatory” i tłumiki, a na jego końcu znajdują się cztery rury o średnicy 84 mm każda.

Brabus SLS AMG 700 Biturbo fot.25
Brabus SLS AMG 700 Biturbo fot.25

Zaawansowanie zmian w silniku zaowocowało wzrostem mocy do 700 KM, a maksymalnego momentu obrotowego do aż 850 Nm przy 4300 obr./min. Jak więc jeździ nowy Brabus? Firma twierdzi, że przyspieszenie od 0 do 100 km/h ma wynosi 3,70 s, a od 0 do 200 km/h – 10,20 s. Prędkość maksymalna to 340 km/h.

Tuner swoją pracę wycenia na ok. 292 tysiące euro (z podatkiem w Niemczech), ale nie wlicza samego samochodu.

Długo trzeba było czekać na porządny tuning mechaniczny wykonany przez Brabusa w Mercedesie SLS. Tuner zalicza SLS AMG 700 Biturbo do grupy swoich superwozów, co może sugerować (niestety), że szybszego Brabusa SLS się nie doczekamy. Chociaż kto wie…

Konkurencja[blo-link-inner href="http://autokult.pl/14922,skrzydlak-brabus-sls-widestar-2010"]Brabus SLS AMG Widestar[/blo-link-inner] [blo-link-inner href="http://autokult.pl/15659,czerwona-srebrna-strzala-domanig-sls-2010"]Domanig SLS AMG[/blo-link-inner] [blo-link-inner href="http://autokult.pl/15333,z-legenda-w-tle-fab-design-sls-2010"]FAB Design SLS AMG[/blo-link-inner] [blo-link-inner href="http://autokult.pl/16145,hamann-sls-2010-tuning-skrzydlaka"]Hamann SLS AMG[/blo-link-inner] [blo-link-inner href="http://autokult.pl/14028,jastrzab-hamann-sls-amg-hawk-2011"]Hamann SLS AMG Hawk [Genewa Motor Show 2011][/blo-link-inner] [blo-link-inner href="http://pokrzywinski.autokult.pl/16336,sls-amg-kicherer-podoba-mi-sie"]Kicherer SLS AMG Black Edition[/blo-link-inner] [blo-link-inner href="http://autokult.pl/14036,brzydkie-kaczatko-mansory-sls-amg-cormeum"]Mansory SLS AMG Cormeum [Genewa Motor Show 2011][/blo-link-inner

  • Typ: V8, 90supo/sup, M159
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 6208 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 700 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 112,76 KM/l (seryjny – 91,98 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 850 Nm przy 4300 obr./min
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 9,5 x 20” Monoblock F
  • Koła tylne: 11,0 x 21” Monoblock F
  • Opony przednie: 275/30 R 20 Pirelli lub Yokohama
  • Opony tylne: 295/25 R 21 Pirelli lub Yokohama

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1695 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,42 kg/KM (seryjny – 2,97 kg/KM)
  • Długość: 4638 mm
  • Szerokość: 1959 mm (+ 20 mm)
  • Wysokość: 1232 mm (- 30 mm)
  • Rozstaw osi: 2680 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,70 s
  • Przyspieszenie 0-200 km/h: 10,20 s
  • Prędkość maksymalna: 340 km/hblock position=\inside8200/block

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik