Supersamochód Cadillaca - Mark Reuss snuje marzenia

Jak mógłby wyglądać supersamochód zbudowany przez Cadillaca? Redaktorzy Car & Driver zadali takie pytanie Markowi Reussowi, szefowi północnoamerykańskiego oddziału General Motors. Co odpowiedział?

Cadillac Cien (2002)Cadillac Cien (2002)
Rafał Warecki

Jak mógłby wyglądać supersamochód zbudowany przez Cadillaca? Redaktorzy Car & Driver zadali takie pytanie Markowi Reussowi, szefowi północnoamerykańskiego oddziału General Motors. Co odpowiedział?

Aby było ciekawej, postanowiono uwzględnić jeszcze jeden czynnik - taki samochód miałby być zbudowany z istniejących już części samochodów produkcyjnych i koncepcyjnych.

Nadwozie zostałoby zapożyczone od konceptu Cien z 2002 roku, który według Marka Reussa idealnie definiuje myśl stylistyczną marki Cadillac.

Samochód byłby elektryczno-spalinową hybrydą wyposażoną w napęd na cztery koła. Przednie napędzałby układ elektryczny o mocy 149 KM z modelu Volt. Źródłem energii byłby zestaw akumulatorów w kształcie litery T umieszczony między i za fotelami. Baterie  ładowano by w sposób indukcyjny, bez potrzeby korzystania z gniazdek i kabli.

Cadillac Cien (2002)
Cadillac Cien (2002)

Nieco inaczej wyglądałby napęd tylnej osi. Tam Mark Reuss widzi turbodoładowaną jednostkę V6 o litrażu 2,8 (występującą na przykład w modelu Cadillac SRX czy Saab Turbo X) i mocy bliskiej 300 KM. Jednostka ta byłaby sprzężona z przekładnią hybrydową opracowywaną wspólnie z BMW, która mogłaby obsługiwać zarówno silnik spalinowy jak i elektryczny w różnych trybach pracy. Moment obrotowy wędrowałby na koła przez mechanizm różnicowy wyjęty z modelu Corvette. Taki miks pozwoliłby osiągnąć około 440 KM i 610 NM co przełożyłoby się na przyspieszenie 0-96 km/h w około 3,2 sekundy, a ćwierć mili zakończyłoby z prędkością 192 km/h w 11,7 sekundy. Zaproponowano także czas okrążenia na torze Nurburgring - 7:46 min. Całość miałaby ważyć około 1700 kg. Co dalej?

Cadillac Cien (2002)
Cadillac Cien (2002)

Niezależne zawieszenie wszystkich kół z amortyzatorami magnetoreologicznymi zapożyczone od Corvette, tak samo jak węglowo-ceramiczne hamulce Brembo z Corvette ZR1. Do tego opony z Camaro ZL1 - Goodyear F1 SuperCar G.

W środku znalazłoby się miejsce na kierownicę (i zapewne deskę rozdzielczą) z Cadillaca CTS-V, system monitorowania pracy układu napędowego z Volta, kubełkowe fotele Recaro z Opla Insigni OPC. Do tego kamera noktowizyjna, kamery cofania, inteligentny tempomat, asystent martwego pola i technologia wyciszenia auta z Chevroleta Volta opracowana przy współpracy z Bose.

Całość jak na "składaka" mogłaby prezentować się całkiem ciekawie.

Cadillac Cien (2002) /Fot. Bryan Christie Design via Car & Driver
Cadillac Cien (2002) /Fot. Bryan Christie Design via Car & Driver

Źródło: Car&Driver

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej