Subaru XV także zadebiutowało we Frankfurcie [aktualizacja - wideo]

Targi we Frankfurcie ruszyły pełną parą. Wszyscy producenci potwierdzają i ujawniają swoje wcześniejsze zapowiedzi. Tak też było z Subaru, które zaprezentowało kompaktowego crossovera na bazie Imprezy w produkcyjnej odsłonie - przed Wami Subaru XV.

Subaru XV CrossoverSubaru XV Crossover
Arkadiusz Gabrysiak

Targi we Frankfurcie ruszyły pełną parą. Wszyscy producenci potwierdzają i ujawniają swoje wcześniejsze zapowiedzi. Tak też było z Subaru, które zaprezentowało kompaktowego crossovera na bazie Imprezy w produkcyjnej odsłonie - przed Wami Subaru XV.

Jak łatwo zauważyć, pojazd tylko nieznacznie różni się od zaprezentowanego pod koniec kwietnia prototypu, a więc konstrukcję tę Subaru musiało planować już od jakiegoś czasu. Bazujący na Imprezie crossover ma być głównym konkurentem dla Nissana Qashqaia, a jego wymiary to 4450 mm długości, 1780 mm szerokości i 1570 mm szerokości. Jak na crossovera przystało - model XV ma także podniesione zawieszenie. Jego prześwit to 220 mm, co z całą pewnością pomoże w poruszaniu się po bardziej wymagającym terenie i ułatwi miejskie podróże z punku A do B.

Subaru XV Crossover
Subaru XV Crossover

Nie obeszło się oczywiście bez dwóch znaków firmowych japońskiego producenta - gama silnikowa zamyka się do trzech jednostek typu boxer, a napęd przekazywany będzie symetrycznie na wszystkie 4 koła w każdych warunkach. Każda z trzech opcji silnikowych została także wyposażona w system typu start/stop.

Klient będzie mógł wybrać jeden z poniższych wariantów:

  • 1,6-litrowy silnik benzynowy typu boxer generujący 114 KM i 150 Nm momentu obrotowego, który pozwala na osiągnięcie pierwszych 100 km/h w 13,1 sekundy, a prędkość maksymalną oszacowano na 179 km/h. Za przekazywanie napędu na wszystkie 4 koła odpowiada tutaj 5-biegowa skrzynia manualna lub opcjonalna przekładnia CVT. Średnie zużycie paliwa oszacowano na 6,5 l/100 km.
  • 2,0-litrowy silnik benzynowy typu boxer o mocy 150 KM i 196 Nm momentu obrotowego. Model XV wyposażony w tę jednostkę silnikową osiąga pierwsze 100 km/h w 10,5 sekundy, a wskazówka prędkościomierza zatrzyma się przy 187 km/h. Silnik ten połączony jest z 6-biegową przekładnią manualną lub też opcjonalnie skrzynią CVT. Średnie zużycie paliwa oszacowano na 6,9 l/100 km.
  • 2,0-litrowy, turbodoładowany silnik wysokoprężny typu boxer generujący 147 KM i 350 Nm momentu obrotowego. Osiągi podane przez producenta kształtują się tak: przyśpieszenie 0-100 km/h - 9,3 sekundy, prędkość maksymalna - 198 km/h. W tym przypadku klient do wyboru będzie miał jedynie skrzynię manualną o 6 przełożeniach. Średnie zużycie paliwa oszacowano na 5,6 l/100 km.
Subaru XV Crossover
Subaru XV Crossover

[aktualizacja 26 września]

Subaru XV - Frankfurt Motor Show 2011

  • Subaru XV Crossover
  • Subaru XV Crossover
  • Subaru XV Crossover
  • Subaru XV Crossover
  • Subaru XV Crossover
  • Subaru XV Crossover
  • Subaru XV Crossover
  • Subaru XV Crossover
  • Subaru XV Crossover
  • Subaru XV Crossover
  • Subaru XV Crossover
  • Subaru XV Crossover
  • Subaru XV Crossover
  • Subaru XV Crossover
  • Subaru XV Crossover
  • Subaru XV Crossover
  • Subaru XV Crossover
  • Subaru XV Crossover
[1/18] Subaru XV Crossover Źródło zdjęć: |

Źródło: Carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy