WAŻNE
TERAZ

Rosyjskie drony naruszyły przestrzeń powietrzną Polski

Subaru Viziv-7 Concept, czyli zapowiedź dużego SUV-a

Odkąd Subaru pożegnało się z modelem Tribeca, w ofercie japońskiego producenta zdecydowanie brakuje dużego SUV-a. Niebawem powinno się to zmienić. Zapowiedzią nowej propozycji jest koncept Viziv-7.

Obraz
Aleksander Ruciński

Model ten powstanie głównie z myślą o rynku amerykańskim, gdzie poprzednik w postaci Tribeki cieszył się niezłym wzięciem. Oczywiście duże Subaru trafi także na inne kontynenty, wliczając w to Europę. Choć u nas wolimy raczej nieco mniejsze propozycje. Wymiary konceptu Viziv-7 zdecydowanie robią wrażenie. Nadwozie mierzy 5,2 metra długości, 2 metry szerokości i 1,8 metra wysokości.

Na pokładzie zmieści się co najmniej 7 osób lub 5 osób i sporo bagażu. Viziv jest nawet większy niż zaprezentowany niedawno Volkswagen Atlas, choć obydwa auta mają bardzo podobny rozstaw osi wynoszący 3 metry. Jeśli chodzi o wygląd, także jest nieźle. Jak na tak dużego SUV-a, propozycja Subaru prezentuje się całkiem lekko i przyjemnie.

Obraz

Z przodu zastosowano charakterystyczny, heksagonalny grill oraz ostro narysowane reflektory znane już m.in. z innych konceptów japońskiej marki. Podobać mogą się również masywne nadkola, choć sprawiają one, że koła wydają się mniejsze niż są w rzeczywistości. Ogólne wrażenie jest jednak niezłe. Pytanie tylko jak wiele rozwiązań z konceptu trafi do wersji produkcyjnej. Subaru jest przecież mistrzem w tworzeniu ciekawych konceptów i ich nudnych, produkcyjnych odpowiedników.

Według nieoficjalnych informacji, auto może otrzymać nazwę "Ascent". Wniosek o jej zatwierdzenie trafił niedawno do amerykańskiego urzędu patentowego. Co z napędem? Najprawdopodobniej pod maskę trafi doładowana czterocylindrówka o pojemności dwóch litrów. Na niektórych rynkach spodziewamy się także ewentualnego, 3,6-litrowego boksera z sześcioma cylindrami.

Obraz

Ewentualna wersja produkcyjna powinna zadebiutować nie później niż do końca przyszłego roku. Czy drugie podejście Subaru do tematu dużych SUV-ów zmieni się w sukces? Według nas Japończycy powinni rozważyć stosowanie napędu hybrydowego. Niskie spalanie i ekologia to cechy coraz bardziej pożądane nie tylko w Europie, ale i w Ameryce.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/6] Źródło zdjęć: |

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej