Subaru Impreza WRX STI Carbon

Subaru Impreza STI to żywa legenda. W ciągu pełnego cyklu życia jednej generacji na rynek trafia często kilka różnych odmian Imprezy STI. Są więc modele Spec C czy A-Line. Model, który prezentujemy Wam dziś bazuje na tym drugim (A-Line) i jest nim Impreza WRX STI Carbon. Najśmieszniejsze w tym wszystkim jest jednak to, że opisywany model został wyposażony w automatyczną, 5-biegową przekładnię. Czy wyobrażacie sobie legendarną rajdówkę, która nie dość, że wygląda jak pusty i nudny hatchback, to jest ma automatyczną skrzynią biegów?!

Subaru Impreza WRX STI CarbonSubaru Impreza WRX STI Carbon
Mateusz Gajewski

Subaru Impreza STI to żywa legenda. W ciągu pełnego cyklu życia jednej generacji na rynek trafia często kilka różnych odmian Imprezy STI. Są więc modele Spec C czy A-Line. Model, który prezentujemy Wam dziś bazuje na tym drugim (A-Line) i jest nim Impreza WRX STI Carbon. Najśmieszniejsze w tym wszystkim jest jednak to, że opisywany model został wyposażony w automatyczną, 5-biegową przekładnię. Czy wyobrażacie sobie legendarną rajdówkę, która nie dość, że wygląda jak pusty i nudny hatchback, to jest ma automatyczną skrzynią biegów?!

Wygląda jednak na to, że władze Subaru chcą z tym pojazdem dotrzeć do szerszej publiczności, która nigdy w życiu nie zabierze swojego pojazdu na tor wyścigowy, a jednak chce się poczuć jak jeden z kierowców wyścigowych i zabłysnąć ciekawym pojazdem wśród znajomych.

Wersja Carbon od pozostałych Imprez STI A-Line odróżnia się dachem wykonanym z włókna węglowego. Ma to pomóc w obniżeniu środka ciężkości, a co za tym idzie poprawieniu osiągów auta dzięki uzyskaniu mniejszej wagi wyjściowej.

Pod maskę tego modelu trafią dwa silniki, w zależności od miejsca sprzedaży. Będą to jednostki 2-litry turbo o mocy 308KM i 2,5-litra turbo o mocy 300KM.

Oficjalna prezentacja modelu ma mieć miejsce pod koniec października, na targach Tokio Motor Show. (21 października dni dla prasy, 24 października otwarcie salonu dla zwiedzających).[block position="inside"]9633[/block]

Źródło: worldcarfans

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery