Strefa Tempo 30 w Warszawie. Wiemy, gdzie będzie obowiązywać – jest mapa

Konsultacje społeczne dotyczące strefy Tempo 30 w Warszawie oficjalnie się zakończyły. Ratusz pochwalił się wynikami wypracowanymi wspólnie z mieszkańcami stolicy. W związku z sugestiami zdecydowano się zmienić pierwotny koncept.

Konsultacje przyniosły zmiany w pierwotnym projekcieKonsultacje przyniosły zmiany w pierwotnym projekcie
Źródło zdjęć: © Centum Komunikacji Społecznej Warszawa
Aleksander Ruciński

Konsultacje społeczne w sprawie planowanych stref Tempo 30 w Warszawie trwały od 14 października do 30 listopada 2022 roku. Zainteresowani mogli zgłaszać propozycje i uwagi do projektu – zarówno osobiście, jak i mailowo. Odbyły się również dwa spotkania online. Wszystko to zaowocowało wypracowaniem kompromisu.

W związku z uwagami mieszkańców zdecydowano się wprowadzić aż 47 korekt do pierwotnego planu. Dotyczyły zarówno objęcia strefą nowych obszarów, jak i wyłączenia niektórych spośród planowanych.

Najważniejszą zmianą jest ujęcie w strefach tzw. obwodnicy Gocławia, która już dziś w dużym stopniu stanowi ciągi uspokojone; ul. Nałęczowskiej – niedawno wyposażonej w progi zwalniające na wniosek mieszkańców; czy ul. Radzymińska na odcinku tzw. Małej Radzymińskiej – informuje Ratusz.

Strefa Tempo 30 nie zostanie natomiast wprowadzona na ulicach Kasprowicza, Pawińskiego czy Sokratesa, których przekroje, funkcja i odseparowanie ruchu pieszego od jezdni pozwalają na prowadzenie ruchu z prędkością 50 km/h – czytamy w komunikacie.

Wszyscy ci, którzy chcieliby bliżej zapoznać się z obszarami objętymi planowaną strefą, mogą to zrobić, korzystając z interaktywnej mapy udostępnionej na stronie Urzędu Miasta.

Wybrane dla Ciebie

Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"