Stellantis otwiera fabrykę w Algierii. Będzie tam produkował pięćsetki

Stellantis inwestuje w Afryce Północnej, a konkretnie w Algierii, która ma być produkcyjną alternatywą dla Europy. Koncern powoli kończy budowę zakładu. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, pierwsze auta zjadą z taśm pod koniec 2023 roku.

Fiat 500 HybridFiat 500 Hybrid
Źródło zdjęć: © Autokult | Mateusz Lubczański
Aleksander Ruciński

Stellantis zainwestował w algierską fabrykę ponad 200 mln euro. Oficjalne otwarcie obiektu przewidziano na sierpień 2023 roku. Kilka miesięcy później zakład opuszczą pierwsze auta.

Na razie będą to miejskie pięćsetki Hybrid. Firma celuje jednak w produkcję aż czterech modeli, zatem w przyszłości dołączą kolejne.

- 500 Hybrid będzie pierwszym produkowanym tu fiatem, lecz niedługo dołączy do niego Doblo, a za kilka lat także całkowicie nowe modele - powiedział szef Fiata, Olivier Francois.

Zakład w Oranie to duża szansa dla regionu. Do 2026 roku fabryka zamierza zatrudniać około 2000 osób, osiągając roczną produkcję na poziomie 90 tys. aut rocznie. Stellantis nie ukrywa ambitnych celów związanych z Bliskim Wschodem. Do 2030 roku firma chce osiągnąć sprzedaż na poziomie miliona aut w tym regionie.

Decyzja koncernu wydaje się dość odważna zważywszy na problemy, z jakimi dawniej borykały się inne marki działające w Algierii. W 2019 roku tamtejszy rząd zakazał importu zestawów do montażu, a także używanych aut z zagranicy.

W związku z wyższymi cłami i problemami z korupcją Renault, VW i Hyundai wycofali się z Algierii w latach 2019-2020. Tamtejsze władze szybko jednak zauważyły problem, zapowiadając lepsze czasy dla branży. Nowa fabryka Stellantis ma być początkiem powrotu do normalności.

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam