Stellantis chce zwiększyć włoską produkcję do 1 mln aut rocznie. Celuje w drogie modele

Włochy będące jednym z kluczowych europejskich producentów aut, w ostatnich latach zanotowały znacząco gorsze wyniki. Stellantis będący właścicielem włoskich marek zamierza odwrócić ten trend.

Zdjęcie ilustracyjneZdjęcie ilustracyjne
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Stellantis
Aleksander Ruciński

Stellantis i włoski rząd porozumieli się w kwestii planów zwiększenia krajowej produkcji do miliona aut rocznie. To akcja naprawcza mająca odwrócić niekorzystny trend z minionych lat spowodowany pandemicznym kryzysem i brakiem połprzewodników.

W ubiegłych dwóch latach roczna produkcja Stellantis we Włoszech nie przekroczyła 700 tys. sztuk rocznie. Teraz francusko-amerykańsko-włoski sojusz zamierza odrobić straty. Carlos Tavares spotkał się w tym celu z Adolfo Urso, włoskim ministrem gospodarki.

Urso wydał oficjalne oświadczenie, z którego wynika, że ministerstwo i Stellantis podpiszą specjalne porozumienie jeszcze przed końcem lipca 2023 roku. Na mocy postanowień, Stellantis zwiększy roczną produkcję we Włoszech do 800 tys. egzemplarzy, by docelowo, w kolejnych latach osiągnąć zakładany milion.

- Jestem przekonany, że stworzymy warunki do odwrócenia niekorzystnych trendów i w ciągu dwóch lat stworzymy plan na produkcję miliona aut rocznie - powiedział szef koncernu Stellantis, Carlos Tavares, w oficjalnym oświadczeniu

Plan zakłada pomoc włoskiego państwa w stworzeniu korzystnych warunków, szczególnie w kwestii ułatwień prawnych czy preferencyjnych kosztów energii. Co więcej, Stellantis zamierza skupić się głównie na produkcji droższych modeli.

- Kraje z wysokimi kosztami, jak Francja czy Włochy, mogą być domem tylko dla aut o wyższej wartości, by zbilansować dostępność dla klientów z zyskami producenta - powiedział Tavares.

Stellantis zatrudnia we Włoszech 45 tys. osób, podczas gdy cała lokalna branża motoryzacyjna obejmuje blisko 270 tys. osób i odpowiada za 5 proc. PKB kraju.

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.