WAŻNE
TERAZ

Rosyjskie drony naruszyły przestrzeń powietrzną Polski

Steinmetz Astra GTC 2.0 CTDI (2012)

Astra z nadwoziem GTC to najatrakcyjniejsza wersja karoseryjna kompaktowego Opla. Ten samochód, nawet z dieslem pod maską przedstawia się bardzo interesująco – szczególnie jeśli jest po tuningu, na przykład firmy Steinmetz.

Obraz
Olgierd Lachowski

Astra z nadwoziem GTC to najatrakcyjniejsza wersja karoseryjna kompaktowego Opla. Ten samochód, nawet z dieslem pod maską przedstawia się bardzo interesująco – szczególnie jeśli jest po tuningu, na przykład firmy Steinmetz.

Po raz pierwszy o tym wozie pisałem w listopadzie 2011 roku. Wtedy ekipa Steinmetz proponowała modyfikacje wizualne, ale nie podawała żadnych danych na temat jednostki napędowej. Teraz już wiadomo, że źródłem napędu jest 2-litrowy turbodiesel GM z bezpośrednim wtryskiem oleju napędowego i turbosprężarką.

Obraz

Po ulepszeniach (chiptuning) silnik osiąga nie 165 KM, ale 192 KM mocy przy 4000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy wzrósł z 350 do 390 Nm, ale jego szczytowa wartość nadal utrzymuje się w zakresie od 1750-2500 obr./min. Ustawiona w poprzek dwulitrówka przekazuje moc do 6-biegowej manualnej przekładni, a dalej ta trafia wyłącznie na przednie koła.

Magazyn AB Sportscars przeprowadził niedawno pomiary osiągów podkręconego kompaktu z Rüsselsheim. Od 0 do 100 km/h wóz przyspiesza w 8,40 s, czyli o 0,80 s szybciej niż auto fabryczne. Z kolei 200 km/h Steinmetz osiąga po 43,60 s, podczas gdy zwykłemu Oplowi potrzeba 52,10 s. Prędkość maksymalna wzrosła o 6 km/h i wynosi teraz 216 km/h.

Obraz

Dzięki krótszym sportowym sprężynom 3-drzwiowa Astra jest niższa o 30 mm od seryjnej, a pakiet spojlerów nadaje jej bardziej sportowy wygląd. Na kit składają się przedni spojler, listwa pod tylnym oknem (którą swoją drogą tuner mógł sobie darować) i dwie trapezowe końcówki rur wydechowych. Steinmetz nadal nie przewiduje montażu kompletnego sportowego wydechu. Szarego Opla ozdobiono też czarnymi naklejkami z nazwą tunera.

Samochód ma założone koła z 19-calowymi felgami o szerokości 8,5”, na które wciśnięto opony Kumho o rozmiarze 245/40 R 19. To między innymi dzięki nim Astra po przeróbkach pokonuje zakręty sprawniej niż auto produkcyjne. Przeszkodą w osiągnięciu większych prędkości na łukach jest jednak masa przekraczająca 1,5 tony.

Obraz

Tuning w wykonaniu Steinmetza nie jest specjalnie drogi, ale też okazją nazwać go nie można. Za wszystkie przeprowadzone w tym wozie zmiany firma z Niemiec życzy sobie ponad 7500 euro.

Dane techniczne

  • Typ: R4, ZS
  • Ustawienie: z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1956 cmsup3/sup
  • Doładowania: turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 192 KM przy 4000 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 98,16 KM/l (seryjny – 84,35 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 390 Nm przy 1750-2500 obr./min
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: na przednie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: tarczowe
  • Koła przednie: 8,5 x 19”
  • Koła tylne: 8,5 x 19”
  • Opony przednie: 245/40 R 19
  • Opony tylne: 245/40 R 19

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1665 kg
  • Stosunek masy do mocy: 8,67 kg/KM (seryjny – 10,09 kg/KM)
  • Długość: 4466 mm
  • Szerokość: 1840 mm
  • Wysokość: 1459 mm (- 30 mm)
  • Rozstaw osi: 2695 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 8,40 s
  • Przyspieszenie 0-200 km/h: 43,60 s
  • Prędkość maksymalna: 216 km/h

Źródło: Steinmetz

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej