Starsza skóra – Cars & Art 911 Carrera 4S Red Baron (2012)

Od zeszłego roku wytwarzana jest nowa generacja modelu 911, jednak wiele osób ma wersję 997, często sprzed liftingu. To właśnie do nich firma Cars & Art kieruje swoją ofertę.

Obraz
Olgierd Lachowski

Za podstawę do tuningu wzięto odmianę Carrera 4S, ale proponowane modyfikacje pasują do wszystkich wersji z napisem „Carrera” na masce. Seryjna 4S z zewnątrz niewiele się różni od podstawowej odmiany, technicznie natomiast nieco odbiega od zwykłej Carrery.

Przede wszystkim ma napęd na obie osie, co czyni ten wóz bardziej użytecznym w trudniejszych warunkach drogowych. Po drugie, ma nieco mocniejszą i większą jednostkę napędową.

Obraz

Silnikiem jest oczywiście 6-cylindrowy bokser ustawiony z tyłu, ale w przeciwieństwie do Carrery w odmianach „S” motor ma nieco ponad 3,8 l objętości skokowej. W wersji sprzed liftingu, a o takiej tutaj mowa, serce Porsche wytwarzało moc 355 KM przy 6600 obr./min i maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 4600 obr./min. Pozwalało ono rozpędzić niemieckie coupé do 100 km/h w 4,80 s i osiągnąć prędkość 289 km/h.

Obraz

Po opuszczeniu warsztatów Cars & Art w parametrach drogowych nic się nie zmieniło, bo też nic nie zmodyfikowano w jednostce napędowej. Inny jest co prawda układ wydechowy, ale zaprojektowano go z myślą o jakości dźwięku, a nie przyroście koni mechanicznych.

Obraz

Z ulepszeń technicznych warto zwrócić uwagę na krótsze od standardowych sprężyny śrubowe firmy H&R oraz 20-calowe felgi OZ Ultraleggera, które nie tylko zmniejszają masę nieresorowaną w samochodzie, ale także atrakcyjnie wyglądają. Z przodu założono na nie opony 235/30, a z tyłu 325/25.

Jeśli chodzi o tuning optyczny nadwozia, to jest onniewielki. Obejmuje instalację przedniego spojlera i tylnego zderzaka z modelu 911 GT3 oraz zaślepienie oryginalnych kierunkowskazów, a zamiast nich wstawienie małych odpowiedników. Ta ostatnia zmiana nie wygląda moim zdaniem dobrze.

Obraz

W kabinie pasażerskiej dominuje Alcantara. Znajduje się prawie wszędzie - począwszy od boczków drzwi, przez elementy konsoli środkowej aż po podsufitkę.

Dane techniczne

  • Typ: B6
  • Ustawienie: z tyłu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 3824 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 355 KM przy 6600 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 92,84 KM/l
  • Maksymalny moment obrotowy: 400 Nm przy 4600 obr./min
  • Skrzyni biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 8,5 x 20” OZ Ultraleggera
  • Koła tylne: 12,0 x 20” OZ Ultraleggera
  • Opony przednie: 235/30 R 20
  • Opony tylne: 325/25 R 20

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1550 kg
  • Stosunek masy do mocy: 4,37 kg/KM
  • Długość: 4430 mm
  • Szerokość: 1852 mm
  • Wysokość: 1275 mm (- 25 mm)
  • Rozstaw osi: 2350 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,80 s
  • Prędkość maksymalna: 289 km/hblock position=\inside5653/block

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił