Standaryzacja elektrycznej infrastruktury - uniwersalna wtyczka

W październiku zeszłego roku pisaliśmy o tym, że kilku producentów postanowiło wreszcie zająć się standaryzacją elektrycznej infrastruktury służącej do obsługi gniazdkowozów. Teraz możemy obejrzeć pierwsze skutki działania tego porozumienia. Oto nowa, uniwersalna wtyczka.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

W październiku zeszłego roku pisaliśmy o tym, że kilku producentów postanowiło wreszcie zająć się standaryzacją elektrycznej infrastruktury służącej do obsługi gniazdkowozów. Teraz możemy obejrzeć pierwsze skutki działania tego porozumienia. Oto nowa, uniwersalna wtyczka.

Do rozmów przy jednym stole usiedli przedstawiciele ośmiu producentów samochodów. Mowa o Audi, BMW, Chryslerze, Daimlerze, Fordzie, General Motors, Porsche oraz Volkswagenie, czyli części czołowych amerykańskich oraz europejskich koncernów.

Skutkiem tych rozmów jest projekt uniwersalnej wtyczki, która miałaby służyć do ładowania wszystkich gniazdkowozów. Oczywiście nie sposób zapomnieć o Toyocie czy Nissanie, jednak te marki nie są częścią porozumienia. Japońscy producenci będą mieli okazję zobaczyć wersję demonstracyjną takiej wtyczki na Sympozjum Samochodów Elektrycznych (Electric Vehicle Symposium 26), które odbędzie się 6-9 maja w Los Angeles w Kalifornii.

Wtyczka wygląda trochę dziwnie, jednak jej zadaniem jest jak najbardziej skuteczne, a co za tym idzie - najszybsze ładowanie samochodów o napędzie elektrycznym. Teoretycznie mówi się o tym, że możliwe jest skrócenie czasu ładowania nawet do 15-20 minut, jednak nie jest to kwestia kilku, ale kilkunastu lub kilkudziesięciu lat.

Nowe wtyczki mają być wdrażane pod koniec 2012 roku, a pierwsze samochody obsługujące tę technologię wyjdą na rynek w 2013 roku. Jeśli faktycznie kiedyś udałoby się skrócić czas ładowania, nawet tylko na specjalnych stacjach, do kilkunastu minut, samochody elektryczne miałyby o wiele większy sens.

Obraz

Źródło: Carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są