SSC Ultimate Aero XT - ostatnie tchnienie supermocy

SSC, czyli dawniej Shelby SuperCars, a obecnie SSC North America, czyli największy rywal Bugatti w rekordach prędkości aut produkcyjnych. Firma już jakiś czas temu zapowiedziała model Tuatara, nadal produkuje jednak Ultimate Aero, które właśnie kończy swój żywot.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

SSC, czyli dawniej Shelby SuperCars, a obecnie SSC North America, czyli największy rywal Bugatti w rekordach prędkości aut produkcyjnych. Firma już jakiś czas temu zapowiedziała model Tuatara, nadal produkuje jednak Ultimate Aero, które właśnie kończy swój żywot.

Oficjalnie auto zostało już zaprezentowane w sierpniu tego roku i było produkowane do grudnia. SSC z tą wersją Ultimate Aero zachowuje się trochę jak Lamborghini, które chyba nigdy nie rozstanie się z Gallardo, co chwile oferując kolejne "ostatnie" wersje.

SSC Ultimate Aero XT Special Edition napędzane jest centralnie umieszczonym silnikiem V8 o pojemności 6,9 l, który dzięki pomocy dwóch turbosprężarek w układzie twin-turbo produkuje aż 1318 KM oraz 1359 Nm momentu obrotowego.

SSC Ultimate Aero XT
SSC Ultimate Aero XT

Całość wędruje na tylną oś za pośrednictwem siedmiobiegowej przekładni SMG, a w połączeniu z masą auta 1270 kg, zapewnia to przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 2,65 s, od 0 do 322 km/h w 15,65 s oraz zdumiewającą prędkość maksymalną 439 km/h, co teoretycznie czyni ten samochód najszybszym seryjnie produkowanym autem na świecie.

Swoją drogą ciekawe jak będzie wyglądała zimna wojna pomiędzy SSC i Bugatti na froncie Tuatara kontra nowy, dużo mocniejszy Veyron.

  • SSC Ultimate Aero XT
  • SSC Ultimate Aero XT
  • SSC Ultimate Aero XT
  • SSC Ultimate Aero XT
  • SSC Ultimate Aero XT
[1/5] SSC Ultimate Aero XT Źródło zdjęć: |

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił