SsangYong Rodius też będzie spełniał Euro 6 

Europejscy, azjatyccy i amerykańscy producenci dwoją się i troją, by spełnić najbardziej wyśrubowane normy emisji spalin Euro 6 obowiązujące w Unii Europejskiej, ale niektóre marki wydają się być jakby na uprzywilejowanych pozycjach. Weźmy takiego SsangYonga, który oferuje dość przestarzałe napędy do swoich modeli. Jednak chcąc zaistnieć na rynku również i ten kopciuszek musiał zdecydować się na nowsze rozwiązania. Takie debiutuje właśnie w Rodiusie.

Obraz
Marcin Łobodziński

SsangYong Rodius to prawdziwe, brzydkie kaczątko w gamie modelowej tego koreańskiego producenta. Jednak pomijając wygląd auta, ma ono sporo do zaoferowania. Przede wszystkim ogromną przestrzeń w dość konkurencyjnej cenie. Do tego napęd na cztery koła i reduktor. Niby terenówka, ale nie do końca, niby van, ale też niepełnowartościowy, więc pasuje tu określenie SUV. Samochód niestety ma pewne braki. Przestarzały silnik i przestarzała, automatyczna skrzynia biegów nie są ani dynamiczne, ani ekonomiczne, choć trzeba przyznać, że jeździ się tym całkiem przyjemnie. Niestety jest pewien problem. Rodius spełnia normę emisji spalin Euro 5, więc teoretycznie nie ma racji bytu w Unii Europejskiej.

Obraz

I ten problem został już rozwiązany na rynku brytyjskim, gdzie debiutuje stary-nowy SsangYong Rodius. Stary, bo generalnie nadwozie i wnętrze pozostały bez zmian, ale zupełnie nowy jest napęd. Rodius z najnowszym układem napędowym otrzymał oznaczenie Turismo. Pod maską umieszczono doskonale znanego diesla Mercedesa 2,2 litra, którego używa zarówno sam Mercedes jak i Infiniti. Rozwija moc 178 KM i maksymalny moment obrotowy 400 Nm. Do tej pory, parametry 2-litrowego silnika, z którym model ten wciąż jest oferowany w Polsce były znacznie gorsze: odpowiednio 155 KM i 360 Nm. Maksymalny moment obrotowy będzie teraz rozwijany w zakresie 1400-2800 obr./min, natomiast starsza jednostka rozwija go w zakresie 1500-2800 obr./min. Tu różnica nie jest duża.

Obraz

Jednak nie to, a fakt, że samochód spełnia teraz normę Euro 6 jest ważniejszy. Według danych katalogowych obecny model ze starym silnikiem emituje 199 g/km dwutlenku węgla, natomiast z nowym 189 g/km.

Nowy silnik będzie współpracował z 6-stopniową przekładnią manualną lub zupełnie nową dla SsangYonga skrzynią automatyczną. Jest to 7-stopniowa przekładnia Mercedesa 7G-TRONIC. Zastąpi ona stary, klasyczny automat z 6 biegami. Auto nadal będzie oferowane w wersji tylnonapędowej lub z dołączanym napędem przednim. Nie znamy szczegółów zmian technicznych w układzie przeniesienia napędu, jeżeli jakiekolwiek zaszły. Nie wiemy też, kiedy auto trafi na pozostałe rynki Europy, ale wierzymy, że nastąpi to w najbliższym czasie.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.