Załamanie sprzedaży. Słynna marka jest na dnie

Maserati, włoski producent luksusowych samochodów z charakterystycznym trójzębem w logo, odnotował drastyczny spadek sprzedaży w ubiegłym roku. Dostawy zmniejszyły się z 26 600 do zaledwie 11 300 pojazdów, co stanowi spadek o 57 proc.

Maserati Grecale GTMaserati Grecale GT
Źródło zdjęć: © Autokult | Maciej Skrzyński
Aleksander Ruciński

Firma macierzysta Maserati, koncern Stellantis, opublikowała roczne wyniki finansowe potwierdzające trudną sytuację marki. Dla porównania, bardziej luksusowe Ferrari zwiększyło sprzedaż o 0,7 proc., dostarczając 13 752 samochody. Oznacza to, że po raz pierwszy Ferrari pokonało Maserati pod względem liczby sprzedanych aut.

Inny włoski producent luksusowych aut, Lamborghini, niemal zrównał się z wynikami Maserati, sprzedając 10 700 pojazdów i odnotowując wzrost o 5,7 proc. Te dane pokazują, że Maserati traci pozycję na rynku ekskluzywnych samochodów.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Maserati Levante Trofeo - test potężnego super-SUV-a

Carlos Tavares, były dyrektor generalny Stellantis, obarczał winą za spadek sprzedaży słaby marketing marki. Nowo mianowany CEO Maserati, Santo Ficili, podziela tę opinię i wyraził nadzieję na poprawę sytuacji w kolejnych latach.

W lipcu pojawiły się spekulacje, że Maserati może zostać sprzedane. Była dyrektor finansowa Stellantis, Natalie Knight, zasugerowała: "Może nadejść moment, w którym zastanowimy się, jakie jest najlepsze miejsce dla Maserati". Jednak Stellantis szybko zaprzeczył tym pogłoskom w oświadczeniu dla portalu Motor1: "Stellantis nie ma zamiaru sprzedawać marki z trójzębem, tak samo jak nie planuje łączyć Maserati z innymi włoskimi grupami luksusowymi".

Przyszłość Maserati zależy od podjętych działań i strategii zarządu. Jean-Philippe Imparato, dyrektor operacyjny Stellantis w Europie, zaznaczył niedawno, że "Maserati zasługuje na plan odnowy". Nadchodzący okres będzie kluczowy dla włoskiej marki w odbudowie swojej pozycji na rynku luksusowych samochodów.

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach