Sprzedaż Tata Nano spadła o 85%!

Tuż po oficjalnym rynkowym debiucie najtańszego samochodu na świecie powstała loteria, w której 100 000 szczęśliwców miało pierwszeństwo do zakupu Taty Nano. Wszyscy spodziewali się więc, że auto będzie rynkowym hitem, jednak w listopadzie nie było już tak kolorowo.

Tata NanoTata Nano
Bartosz Pokrzywiński

Na temat Taty Nano było bardzo głośno i model ten nie potrzebował żadnej reklamy. Hindusi zbudowali najtańsze auto na świecie, którego cena wynosi około 2500 dolarów i już sam ten fakt wystarczał do rozreklamowania modelu Nano. Kiedy jednak sprzedano pierwsze 70 000 egzemplarzy, nagle popularność pojazdu zmalała. W listopadzie rozeszło się bowiem zaledwie 509 sztuk modelu Nano.

Zdaniem CEO firmy Tata, Carla-Petera Forstera, jak na ironię, największym problemem modelu Nano są warunki finansowania. Forster twierdzi, że Nano zyskuje ogromną popularność wśród ludzi, którzy do tej pory jeździli motorowerami, skuterami czy motocyklami o niewielkich pojemnościach silnika. Jednak mają oni ogromne problemy z dostaniem pożyczki na zakup auta, gdyż zdaniem banku mogą mieć trudności ze spłatą zobowiązania.

Kolejnym powodem drastycznie spadającej sprzedaży może być kilka płonących egzemplarzy Nano. W Indiach ten model ma być często pierwszym autem dla wielu rodzin, które obawiają się wydać swoich oszczędności na samochód zagrażający ich bezpieczeństwu.

Ostatnim i chyba najważniejszym powodem są pieniądze. Tata Motors już dwukrotnie podwyższył cenę auta, które w momencie wejścia na rynek kosztowało w Nowym Delhi 123 360 rupii, a po podwyżkach kosztuje 172 360 rupii. To wzrost ceny o równowartość około 300 dolarów amerykańskich. Całkiem sporo.

509 sprzedanych egzemplarzy w listopadzie, jak na najtańszy samochód na świecie to naprawdę katastrofalny rezultat. Może kampania reklamowa zwiększy popularność Nano?

Tata Nano Launch Film

Źródło: BloombergAutoblog

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik emitujący tyle, co nic
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik emitujący tyle, co nic
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy