Sprytny – Carlsson Fortwo CK 10 (2012)

Najmocniejszy dostępny u dilera Smart Fortwo ma moc 98 KM. Ten przygotowany przez Carlssona 14 KM więcej. W tak małym wozie to niebagatelna różnica.

Obraz
Olgierd Lachowski

Carlsson Fortwo ma 14 KM mocy maksymalnej więcej od wersji Brabus dostępnej u dilerów Smartów. Jeśli jednak porównać Carlssona z najmocniejszą standardową wersją o mocy 84 KM, to różnica robi się jeszcze większa. Maksymalny moment obrotowy w przerobionym autku wynosi 158 Nm i jest większy o 38 Nm od 84-konnej wersji.

Carlsson Fortwo CK 10 fot.11
Carlsson Fortwo CK 10 fot.11

Lepsze parametry silnika udało się uzyskać inżynierom z Merzig dzięki nowemu sterownikowi jednostki napędowej oraz zastosowaniu sportowych filtrów powietrza. Wydajniejsze malutkie serce potrafi rozpędzić Smarta do 155 km/h, a więc o 10 km/h więcej, niż osiąga zwykły Fortwo.

Carlsson Fortwo CK 10 fot.4
Carlsson Fortwo CK 10 fot.4

Po zastosowaniu nowych, krótszych sprężyn samochód jest niższy o 15 mm. W tym konkretnym aucie założono felgi 1/11 Evo o rozmiarze 7,0 x 16” (opony – 195/45) z przodu i 7,5 x 17” (opony – 215/35) z tylu.

Niestandardowy wygląd zewnętrzny zapewniają przedni spojler, inaczej stylizowane światła przeciwmgielne, polerowany „grill” z przodu i fartuch na tylnym zderzaku wraz z czterema końcówkami układu wydechowego.

Carlsson Fortwo CK 10 fot.10
Carlsson Fortwo CK 10 fot.10

Zastosowanie tych wszystkich zmian (a w szczególności pakietu CK 10) pozwoliło Carlssonowi stworzyć Smarta, który ma osiągi zbliżone do 112-konnego wozu Brabusa.

Dane techniczne

  • Typ: R3, 3B21, Mitusbishi
  • Ustawienie: z tyłu, poprzecznie
  • Rozrząd: SOHC, 2 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 999 cmsup3/sup
  • Doładowanie: turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 112 KM przy 5250 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 112,11 KM/l (seryjny – 84,09 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 158 Nm przy 2000-4750 obr./min
  • Skrzynia biegów: 5-biegowa, manualna
  • Typ napęd: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe
  • Hamulce tylne: bębnowe
  • Koła przednie: 7,0 x 16”
  • Koła tylne: 7,5 x 17”
  • Opony przednie: 195/45 R 16
  • Opony tylne: 215/35 R 17

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 780 kg
  • Stosunek masy do mocy: 6,97 kg/KM (seryjny – 9,29 kg/KM)
  • Długość: 2695 mm
  • Szerokość: 1559 mm
  • Wysokość: 1527 mm (- 15 mm)
  • Rozstaw osi: 1867 mm

Osiągi:

  • Prędkość maksymalna: 155 km/hblock position=\inside6548/block
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Nagrywanie policjantów: co warto wiedzieć, by uniknąć problemów
Nagrywanie policjantów: co warto wiedzieć, by uniknąć problemów
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam