Sprytne przebranie czy ponura rzeczywistość? Pierwsze testy Chryslera 100

W Stanach Zjednoczonych rozpoczęły się testy kompaktowego Chryslera. Auto ma nosić nazwę 100 i korzystać z płyty podłogowej Alfy Romeo. Patrząc na zdjęcia, można dojść do wniosku, że amerykański producent nie wysilił się zanadto, jednak prawda jest mniej okrutna.

Chrysler 100Chrysler 100
Piotr Wereszczyński

W Stanach Zjednoczonych rozpoczęły się testy kompaktowego Chryslera. Auto ma nosić nazwę 100 i korzystać z płyty podłogowej Alfy Romeo. Patrząc na zdjęcia, można dojść do wniosku, że amerykański producent nie wysilił się zanadto, jednak prawda jest mniej okrutna.

Wszystkim niecierpliwym spieszę wyjaśnić, że jest to tylko tymczasowe przebranie nowego Chryslera. Auto jest na razie na pierwszych testach i nie ma jeszcze własnego poszycia. Taka przynajmniej jest oficjalna wersja, choć trudno w nią uwierzyć, mając na uwadze politykę koncernu Fiat. Nie tak dawno przecież do sprzedaży trafił Chrysler 300 i Lancia Thema, między którymi próżno szukać różnic, a wkrótce ma do nich dołączyć także Alfa Romeo 169.

Chrysler 100
Chrysler 100

Auto ma korzystać z nieco powiększonej platformy znanej z Alfy Romeo Giulietta. Z jednego ze zdjęć jasno wynika, że wśród jednostek napędowych znajdzie się motor zasilany bioetanolem. Na razie mówi się o dwóch prawdopodobnych silnikach. Jednym z nich będzie znany z europejskiej Alfy Romeo 1,4 TB Multiair o mocy 170 KM, a druga o wiele ciekawsza opcja to 3,2-litrowa V-szóstka. Nie wiadomo nic o dieslach, jednak można się spodziewać najmniejszego w gamie Giulietty 105- konnego diesla 1,6 JTDM.

Ciekawie prezentuje się rozwiązanie przenoszenia napędu. Choć sześciobiegowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów nie jest zaskoczeniem, to krążą plotki, że Chrysler chce wykorzystać w samochodzie 9-biegowy automat, który miałby być stosowany również w innych autach kompaktowych koncernu. Auto ma zadebiutować już w przyszłym roku z ceną oscylującą w granicach 20 tysięcy dolarów.

  • Chrysler 100
  • Chrysler 100
  • Chrysler 100
  • Chrysler 100
  • Chrysler 100
[1/5] Chrysler 100 Źródło zdjęć: |

Źródło: Caranddriver

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej