Sportowy Samochód Roku 2014 Czytelników Autokult.pl - wyniki plebiscytu

Głosowanie na Sportowy Samochód Roku 2014 Czytelników Autokult.pl trwało ponad tydzień. Oddaliście w tym czasie 892 głosy. Od początku bitwa o pierwsze miejsce toczyła się między dwoma niezwykłymi maszynami. Jaki samochód został zwycięzcą?

Obraz
Mariusz Zmysłowski

W ubiegłym roku na pierwszym miejscu postawiliście Nissana GT-R Nismo. Japońska maszyna zdobyła 34,11% Waszych głosów deklasując LaFerrari znajdujące się na drugim miejscu (14,94%) oraz Alfę Romeo 4C (12,62%). W tym roku bitwa była bardziej wyrównana. Oto cała stawka tegorocznych kandydatów:

  1. Audi TT (0,78%)
  1. McLaren 650S (2,02%)
  1. Ford Mustang (5,04%)
  1. Lexus RC F (5,83%)
Obraz

Na najniższym stopniu podium znalazł się mocarz ze Stanów Zjednoczonych. W ostatnich latach Amerykanie bardzo brutalnie pokazali europejskiej konkurencji, że ich samochody wbrew żartobliwym opiniom potrafią skręcać i to nie byle jak. Corvette C6 ZR1 w 2011 roku ustanowiła znakomity czas na Nürburgringu: 7:19,63. Ten wynik przebił między innymi Porsche 911 GT2 RS, Maserati MC12 i Pagani Zondę F Clubsport. Teraz Chevrolet obiecał, że nowe Z06 będzie szybsze niż ZR1 poprzedniej generacji.

Nie bez znaczenia w przypadku Corvette jest cena. W Europie nową C7 Z06 można mieć już za 409 500 zł. W cenie dostaniemy 6,2-litrowe V8 rozwijające 659 KM i 881 Nm. Dla porównania około 50 KM słabsze Ferrari 458 Speciale A, które również brało udział w tegorocznym plebiscycie kosztuje 1 640 000 zł. To oczywiście samochody różnych klas, ale obydwa są napędzane przez V8 o podobnych mocach.

Obraz

BMW i8 wywołało długą i pełną emocji dyskusję. Z jednej strony to innowacyjna maszyna, która według wielu nakreśliła współczesnej motoryzacji drogę ku przyszłości. Z drugiej strony przeciwnicy i8 wytykają, że to auto przez swój ekologiczny napęd ma za mało wspólnego z klasycznymi samochodami sportowymi.

Drugie miejsce BMW w Waszym plebiscycie może świadczyć o tym, że jednak powoli przekonujemy się do tego co futurystyczne. Mała, rzędowa trójka o pojemności 1,5 l w połączeniu z silnikiem elektrycznym rozwija wystarczająco dużo mocy, by podbić serca miłośników motoryzacji. Za hybrydowe 362 KM i 570 Nm BMW chce na polskim rynku 573 900 zł.

Obraz

Tytuł Sportowego Samochodu Roku 2014 Czytelników Autokult.pl przypadł Koenigseggowi Agerze 1:One. Szwedzka bestia stoczyła bitwę o pierwsze miejsce z hybrydowym BMW i8. Ostatecznie postawiliście na czystą, brutalną moc płynącą wyłącznie z benzyny.

Zwycięzca generuje z widlastej ósemki o pojemności 5 l aż 1360 KM i 1371 Nm. Parametry te pozwalają osiągnąć 100 km/h w 2,8 s. Według producenta ta maszyna o stosunku mocy do masy wynoszącym 1:1 jest w stanie osiągnąć ponad 450 km/h. Cena? Oficjalnie nie została podana, ale szacuje się ją na około 5,6 mln zł.

Koenigsegg Agera 1:One - galeria zdjęć

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/16] Źródło zdjęć: |

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.