Sportowe auto od Abarth już wkrótce?

Samochody sportowe, to kategoria, która w branży motoryzacyjnej odpowiada za najsilniejsze emocje, nic więc dziwnego, że projekt jest otoczony tym większym zainteresowaniem im ostrzejsze pazury i zęby posiada. Cóż więc może powstać, kiedy za własny samochód bierze się firma, odpowiedzialna za najdrapieżniejszą stronę marki Fiat?

Obraz
Rafał Warecki

Samochody sportowe, to kategoria, która w branży motoryzacyjnej odpowiada za najsilniejsze emocje, nic więc dziwnego, że projekt jest otoczony tym większym zainteresowaniem im ostrzejsze pazury i zęby posiada. Cóż więc może powstać, kiedy za własny samochód bierze się firma, odpowiedzialna za najdrapieżniejszą stronę marki Fiat?

Pierwszy wyraz odpowiedzi na to pytanie padł w 2007 roku, kiedy to w turyńskim instytucie IDE przedstawiono szkice SS Concept, autonomiczny, nieoficjalny pojazd firmy Abarth, niestety skończył tylko na papierze. Zaprojektowany przez grupę studentów samochód, wykorzystujący platformę i podzespoły z Fiata Panda, o gabarytach 3550mm długości, 1680mm szerokości i 1200mm wysokości, miał zostać wyposażony czterocylindrowy, benzynowy motor o mocy 100KM lub turbodoładowanego diesla oferującego 150KM.

Czemu piszę o czymś, co miało miejsce trzy lata temu? Wczoraj, świat motoryzacyjny obiegła oficjalna informacja, jakoby Abarth, szykował własne, sportowe auto. Według najnowszych informacji, dwuosobowy pojazd opracowywany przez włoskie przedsiębiorstwo, tworzony jest przy współpracy marki Lotus, a wiele podzespołów, w tym praktycznie całe podwozie, miałoby pochodzić od ostatniego modelu Elise.

Masa własna samochodu ma wynieść mniej niż 1000kg przy mocy około 200KM, generowanych przez umieszczoną centralnie jednostkę napędową, najprawdopodobniej pochodzącą od Fiata. Auto miałoby zadebiutować na rynku w ciągu dwóch najbliższych lat.

Źródło: Autoevolution

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej