Sportowe auta, których nie kupisz w Polsce [cz. 2] 

W ostatnim czasie na polskich drogach coraz częściej spotykamy drogie sportowe samochody. Niestety, ze względu na brak dealerów niektórych marek nie każde auto, które sobie wymarzymy, będziemy mogli kupić w naszym kraju wprost z salonu.

Obraz
Artur Kuśmierzak

Sportowe auta nieoferowane w Polsce - Morgan

Morgan Motor Company to brytyjska marka mająca swoją manufakturę w Malvern, w zachodniej części Anglii. Firma funkcjonuje już od 1910 roku - została założona przez Henriego Fredericka Stanleya Morgana. Brytyjczycy od początku swojej historii produkowali sportowe auta. Każde z nich składane jest ręcznie z należytą starannością. Oprócz takich materiałów jak włókna węglowe czy aluminium do wytwarzania samochodów wykorzystywane jest również drewno. Sylwetki wszystkich modeli są projektowane w stylu retro. Najciekawsze z obecnie oferowanych aut to: Plus8, Aero Coupe oraz 3 Wheeler. Dealerzy marki mają swoje salony niemal w całej Europie z wyjątkiem Polski.

Morgan Plus8
Morgan Plus8

Sportowe auta nieoferowane w Polsce - Bugatti

Bugatti to francuska marka produkująca samochody sportowe. Powstała w 1909 roku, a jej założyciel Ettore Bugatti uznawany jest za wynalazcę auta z doładowanym silnikiem. W latach 80. siedzibę marki przeniesiono do Włoch, a w 1998 roku po przejęciu jej przez koncern Volkswagena z powrotem do francuskiej miejscowości Molsheim. Firma ma w swojej ofercie kilka różnych modeli bazujących na Veyronie. Aby je kupić, trzeba odwiedzić salon znajdujący się w Berlinie.

Bugatti Veyron Grand Sport Venet
Bugatti Veyron Grand Sport Venet

Sportowe auta nieoferowane w Polsce - Spyker C8 Aileron

Spyker to holenderska firma założona w 1880 roku. Początkowo zajmowała się produkcją powozów. W 20-leciu międzywojennym przedsiębiorstwo zbankrutowało, a pod koniec lat 90. zostało wskrzeszone pod nazwą Spyker Cars. Od tego czasu niewielka fabryka w Zeewolde produkuje auta sportowe. Według informacji podawanych przez firmę w salonach Spykera można kupić już tylko model C8 Aileron w dwóch wersjach z twardym lub miękkim odkrywanym dachem. Najbliższy dealer ma siedzibę w Czechach.

Spyker C8 Aileron
Spyker C8 Aileron

Sportowe auta nieoferowane w Polsce - Fisker Karma

Fisker Automotive to jedna z najmłodszych marek w naszym zestawieniu. Została założona w 2008 roku w stanie Kalifornia (USA). Ta wyjątkowa firma wytwarza sportowe samochody z napędem hybrydowym. Na razie w salonach dostępny jest tylko model Karma napędzany dwoma silnikami elektrycznymi o łącznym momencie obrotowym 1300 Nm. Doładowana jednostka spalinowa o pojemności 2,0 l pełni tutaj rolę generatora. Auto rozpędza się do 200 km/h, a pierwszą setkę osiąga w 6,3 s. Karmy również nie uda nam się kupić w Polsce. Możemy sprowadzić ją z Niemiec - tam znajduje się najbliższy dealer marki Fisker.

Fisker Karma
Fisker Karma

Sportowe auta nieoferowane w Polsce - Zenvo ST1

Zenvo to duńska firma produkująca auta sportowe na niewielką skalę. Została założona w 2004 roku, a 4 lata później zaprezentowała światu swój pierwszy prototyp. W 2009 roku na rynku pojawił się produkt finalny, któremu nadano surową nazwę ST1. Pod maską duńskiego potwora drzemie 7-litrowy silnik V8 o mocy około 1250 KM. Jego prędkość maksymalna to 375 km/h, a pierwsza setka pojawia się na liczniku już po 3 s. Takie parametry czynią z Zenvo ST1 jedno z najszybszych aut świata.

Obraz

Sportowe auta nieoferowane w Polsce - Hennessey Venom GT

Hennessey Performance Engineering to amerykański tuner działający na rynku od początku lat 90. Firma na początku zajmowała się tuningiem amerykańskich, niemieckich i japońskich samochodów. Obecnie wytwarza też własny model Venom GT bazujący na Lotusie Exige. Auto, podobnie jak Zenvo ST1, ma motor 7,0 l V8 i około 1200 KM mocy. Hennessey jest jednak szybsze, bo jego prędkość maksymalną szacuje się na 437 km/h. Tego modelu nie dostaniemy w Polsce nie tylko ze względu na brak przedstawicielstwa marki, ale też dlatego, że jego produkcja jest limitowana.

Obraz

Sportowe auta nieoferowane w Polsce - Cadillac CTS-V

Firma Cadillac rozwija się od 1890 roku i obecnie należy do koncernu GM. Niestety, w Polsce nie ma ani jednego dealera sprzedającego auta tej amerykańskiej luksusowej marki. Trochę szkoda, bo usportowiony model CTS-V z pewnością sprawdziłby się w naszych warunkach. Jest on bezpośrednim konkurentem takich aut, jak Mercedes E63 AMG czy BMW M5. Pod jego maską pracuje 6,2-litrowe V8 o mocy 564 KM. Dzięki takiemu sercu CTS-V rozpędza się do pierwszej setki w 3,9 s, czyli znacznie szybciej niż niemiecka konkurencja.

Cadillac CTS-V Black Diamond
Cadillac CTS-V Black Diamond

Sportowe auta nieoferowane w Polsce - Dodge Charger SRT8

Dodge to kolejna amerykańska marka, która nie ma swojego przedstawicielstwa w Polsce. W związku z tym nowego Chargera SRT8 będziemy musieli sprowadzić z zagranicy. Samochód ma 6,4-litrowy motor Hemi V8 (476 KM), a wynik około 4 s do 100 km/h czyni go sportowym sedanem mogącym bez kompleksów stanąć w szranki z europejskimi konkurentami. Jego ceny w USA zaczynają się od 46 990 dolarów.

Dodge Charger SRT8
Dodge Charger SRT8

Sportowe auta nieoferowane w Polsce - Vauxhall VXR8

Vauxhall VXR8 to kolejny rasowy sedan, ale dostępny tylko w Wielkiej Brytanii i Australii jako HSV (Holden Special Vehicles) GTS. Samochód konkuruje z Audi RS4 i BMW M3, jest jednak od nich tańszy. Konstrukcja zadebiutowała w 2007 roku i od tego czasu jest systematycznie udoskonalana. Źródłem napędu modelu VXR8 jest silnik 6,2 l V8 pochodzący z Corvette C6 o mocy 431 KM. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje mu około 4 s.

Vauxhall VXR8
Vauxhall VXR8

Sportowe auta nieoferowane w Polsce - Ascari

Ascari Cars to brytyjska marka mająca siedzibę w Banbury. Przedsiębiorstwo istnieje od 1995 roku i przez ten czas zdążyło wypuścić na rynek już kilka modeli. Jednym z najciekawszych jest bez wątpienia A10 z 5-litrowym silnikiem V8 pochodzącym jeszcze z BMW M5 E39. W bawarskiej limuzynie miał on 400 KM, tu ma ich aż 520 KM. Samochód rozpędza się do 354 km/h, a pierwsza setka pojawia się na prędkościomierzu już po 2,8 s. Jego cena jest bardzo wysoka - aż 350 000 funtów.

Obraz
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów