SpeedART Cayman S SP-81 CR 360 (2013)

Cztery miesiące trwało przygotowanie pakietu tuningowego do Porsche Cayman. Zmodyfikowany przez SpeedART-a niewielki wóz sportowy może pochwalić się teraz mocą nawet 360 KM. A to jeszcze podobno nie koniec.

Obraz
Olgierd Lachowski

W lutym firma SpeedART przedstawiła oficjalnie wizualizacje obecnie wytwarzanego Porsche Cayman po przeróbkach optycznych, które planowała wprowadzić w życie. Minęły cztery miesiące i możemy podziwiać efekt pracy tunera. Jeśli przyjrzymy się bliżej temu, co wyszło stylistom i mechanikom z Niemiec, to okaże się, że rzeczywistość jest bardzo bliska rysunkowo-komputerowej wizji.

Obraz

Pakiet optyczny o nazwie SP-81 CR składa się z przedniego spojlera, niewielkiego skrzydła z tyłu oraz osłony pod tylnym zderzakiem imitującej dyfuzor. Poza samym zestawem znajdują się koła, które także mają wpływ na wygląd auta. W prezentacyjnym Caymanie tuner założył 21-calowe 3-częściowe felgi LSC, jednak klienci mają szerszy wybór i mogą zamawiać na przykład obręcze 20-calowe.

Standardowymi dostępnymi niemal od ręki dodatkami i modyfikacjami wnętrza są dywaniki z logo SpeedART-a, nowe kierownice, naklejki na progi i kolorowe cyferblaty tablicy przyrządów. Firma spełnia także niestandardowe życzenia klientów, do których można zaliczyć wykonanie tapicerki w kolorze i z materiałów, które wybierze właściciel maszyny.

Obraz

Cayman S ma nie tylko zmieniony wygląd, ale dokonano w nim też szeregu ulepszeń mechanicznych obejmujących podwozie i jednostkę napędową.

Wóz został zaopatrzony w regulowane gwintowane zawieszenie KW, którego zakres regulacji wynosi 30 mm, a po jego montażu Porsche jest obniżone o co najmniej 30 mm. Dostępne są też tańsze i mniej zaawansowane zestawy, a nawet same sportowe sprężyny.

Seryjne tarcze i zaciski hamulcowe zastąpiono wydajniejszymi. Nowe przednie tarcze mają średnicę 355 mm, a tylne są o 10 mm mniejsze. Przednie koła są zatrzymywane za pomocą 6-tłoczkowych zacisków, a tylne – 4-tłoczkowych. Taki zestaw hamulcowy wymaga montażu co najmniej 19-calowych felg. SpeedART nie mówi na razie nic o ewentualnym zaoferowaniu do Caymana hamulców ceramicznych.

Obraz

Porsche Cayman S jest napędzane 6-cylindrowym przeciwsobnym silnikiem o objętości skokowej 3,4 l. Wolnossąca konstrukcja ma bezpośredni wtrysk benzyny do cylindrów. W swojej seryjnej konfiguracji bokser rozwija moc 325 KM przy 7400 obr./min i maksymalny moment obrotowy 370 Nm w przedziale od 4500 do 5800 obr./min.

Niebieskie coupé jest uzbrojone w pakiet Powerkit II, w ramach którego wymieniany jest na sportowy układ wylotowy. Nowy „wydech” z konwerterami katalitycznymi i tłumikami o zmniejszonych oporach przepływu jest o około 11 kg lżejszy od seryjnego. Ponadto w pakiecie są sportowe filtry powietrza i zmodyfikowane oprogramowanie silnika. Po montażu Powerkitu II jednostka napędowa Caymana S osiąga moc 360 KM, a jej moment obrotowy wynosi teraz równe 400 Nm.

Obraz

Testowany jest zestaw zwiększający moc motoru o 80 KM, a moment obrotowy o 100 Nm. Modyfikacje są znacznie bardziej zaawansowane, ponieważ obejmują montaż dwóch turbosprężarek, które pracują z ciśnieniem 0,4 bara.

SpeedART nie podał osiągów drogowych swojego małego Porsche.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: B6
  • Ustawienie: centralnie, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 3436 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 360 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 104,77 KM/l (seryjny – 94,59 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 400 Nm
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna (opcjonalnie: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa)
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 355 mm, 6-tłoczkowe zaciski
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 345 mm, 4-tłoczkowe zaciski
  • Koła przednie: 9,0 x 21”
  • Koła tylne: 11,0 x 21”
  • Opony przednie: 245/30 R 21
  • Opony tylne: 305/25 R 21

Masy i wymiary:

  • Długość: 4380 mm
  • Szerokość: 1801 mm
  • Rozstaw osi: 2475 mm
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/15] Źródło zdjęć: |

Źródło: autoblog

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy