Speed9 od 9ff - nowy Speedster

9ff to zdecydowanie mój ulubiony tuner Porsche. Do dziś mam sny erotyczne związane z dźwiękiem silnika Panamery, teraz 9ff przygotowało coś specjalnie na targi Essen. Jest to Porsche 997 Turbo w wersji cabrio inspirowane legendarnym Speedsterem.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

9ff to zdecydowanie mój ulubiony tuner Porsche. Do dziś mam sny erotyczne związane z dźwiękiem silnika Panamery, teraz 9ff przygotowało coś specjalnie na targi Essen. Jest to Porsche 997 Turbo w wersji cabrio inspirowane legendarnym Speedsterem.

Skupmy się najpierw na tym czego nie widać. 9ff oprócz stylistyki postanowiło zająć się również tym co jest schowane pod szarawym płaszczem. Silnik benzynowy o pojemności 3.8-litra z dwiema turbosprężarkami został wzmocniony do 650 koni mechanicznych!

Ten fenomenalny rezultat (150KM) udało się uzyskać modyfikując układ wydechowy, montując lepsze filtry powietrza oraz zmieniając ustawienia ECU - niewiarygodny potencjał. Nie dowiemy się niestety jak bardzo wzrosły osiągi, ale możemy się spodziewać setki w 3.2-3.4 sekundy oraz prędkości maksymalnej około 330 kilometrów na godzinę (312 w serii). Oczywiście wraz ze wzrostem osiągów wzmocniono zawieszenie oraz poprawiono układ hamulcowy.

Optycznie auto nawiązuje do modelu 356 w wersji z opływowym nadwoziem Speedster. Z przodu mamy wydłużony zderzak, natomiast gładką linię tyłu uzyskano rezygnując z "przestrzeni za fotelami". Porsche wydaje się niższe i dłuższe - efekt w stu procentach zamierzony.

We wnętrzu dosłownie wszystko skąpane w przepięknej Alcantarze. Pikowane fotele kubełkowe oraz kierownica ze szwem i logo 9ff. Tak zmodyfikowane 911 Turbo Cabrio ochrzczono mianem Speed9. Podoba mi się.

[block position="inside"]9523[/block]

Źródło: Autoblog

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut