Spartan V - niepozorna bestia!

Na rynek wchodzi właśnie nowy, oryginalny i szybki samochód, tym razem jest to Spartan V. Czy cabrio ma szansę rozejść się jak świeże bułeczki w kilka tygodni po premierze? Zdecydowanie tak! Poznajcie tę piekielną, czerwoną bestię z groźnym logotypem inspirowanym Spartą.

Obraz
Piotr Mazanek

Na rynek wchodzi właśnie nowy, oryginalny i szybki samochód, tym razem jest to Spartan V. Czy cabrio ma szansę rozejść się jak świeże bułeczki w kilka tygodni po premierze? Zdecydowanie tak! Poznajcie tę piekielną, czerwoną bestię z groźnym logotypem inspirowanym Spartą.

Zacznę od tego, że samochód jest ultralekki. Cała konstrukcja waży zaledwie 300 kilogramów! Tak niską wagę zawdzięczamy między innymi zastosowaniu przy konstrukcji masy włókna węglowego, które nie należy do ciężkich materiałów. Szkielet samochodu ma nieco dziwną konstrukcję, najbardziej wyróżniają się potężne nadkola tworzące oryginalne linie.

Na początku nazwałem Spartana V piekielną bestią i może wydawać się to dziwne, bo pod maską tego cabrio znajdziemy silnik Ducati 1198S o pojemności 1,2 l, który generuje moc... 170 koni mechanicznych. Jak na auto sportowe, to śmiesznie mała liczba, a jednak dzięki lekkości i aerodynamicznej sylwetce samochód rozpędza się do setki w jedynie 3 sekundy. Prędkość maksymalna Spartana wynosi 280 km/h.

Obraz

Silnik został sprzężony z sześciostopniową skrzynią sekwencyjną. Napęd rozłożono zarówno na przednią, jak i tylną oś. Auto osadzone jest na kołach z 17-calowymi obręczami w kolorze matowym. Za sterowność i bezpieczeństwo jazdy odpowiadają systemy i elementy odpowiadające standardom z samochodów wyścigowych (Woodward Racing, Sparco Formula itp.).

Za Spartana V trzeba zapłacić 90 tysięcy dolarów australijskich, czyli mniej więcej 255 tysięcy złotych. Jeśli jesteście zainteresowani, to trzeba się śpieszyć, bo - jak przystało na Spartę - samochodów będzie tylko 300.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • 04-spartan
  • s-10
  • 01-spartan
  • 02-spartan
  • 03-spartan
  • 05-spartan
  • 06-spartan
  • s-13
[1/11] Źródło zdjęć: |

Źródło: Autoblog

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.