Smart For-Us Concept [NAIAS 2012]

Wydawać by się mogło, że Smart z nadwoziem pick-up, o którym pisaliśmy miesiąc temu, jest najgłupszym pomysłem na świecie. Niemiecka marka należąca do koncernu Daimlera twierdzi jednak, że takie auto może zdobyć popularność, nawet w wersji z napędem elektrycznym.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Wydawać by się mogło, że Smart z nadwoziem pick-up, o którym pisaliśmy miesiąc temu, jest najgłupszym pomysłem na świecie. Niemiecka marka należąca do koncernu Daimlera twierdzi jednak, że takie auto może zdobyć popularność, nawet w wersji z napędem elektrycznym.

Smart For-Us, bo tak nazywa się ten koncept, łączy w sobie to, co najciekawsze w poprzednich pojazdach koncepcyjnych Smarta, czyli Forspeed oraz forvision. Być może więc niemiecki producent małych samochodów doszedł do wniosku, że jedyną możliwością na wejście ich do produkcji będzie połączenie ich walorów.

Auto ma zadebiutować jeszcze dzisiaj na targach motoryzacyjnych w Nowym Jorku. Poza "wizjonerską", a właściwie fikuśną stylistyką, charakterystyczną dla samochodów koncepcyjnych, siłą For-Us jest system załadunkowy. Oglądając szkice oraz wizualizację tego auta, można dojść do wniosku, że Smart chce zbudować samochód, który ma służyć wyłącznie do transportu rowerów.

Smart for-us Concept
Smart for-us Concept

Pomysł jest oryginalny, jednak trudno znaleźć inne praktyczne zastosowanie tego pojazdu. Poza miłośnikami kolarstwa komu będzie zależało na małym pick-upie z możliwością dodatkowego wysunięcia tylnej burty?

Smart For-Us napędzany jest silnikiem elektrycznym o mocy 75 KM oraz 130 Nm momentu obrotowego, dzięki czemu miejskie maleństwo, mierzące 3547 mm długości, 1506 mm szerokości oraz 1701 mm wysokości, może pomknąć z prędkością 120 km/h.

  • Smart for-us Concept
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Smart for-us Concept
  • Obraz
  • Obraz
  • Smart for-us Concept
[1/13] Smart for-us Concept Źródło zdjęć: |

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Nagrywanie policjantów: co warto wiedzieć, by uniknąć problemów
Nagrywanie policjantów: co warto wiedzieć, by uniknąć problemów
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam