Sleeper idealny - to polo skrywa pod maską kultowe VR6

W kwestii osiągów Polo zawsze zostawało w cieniu Golfa. Nawet wersje GTI nigdy nie były przesadnie emocjonujące, a dawny G40 to prawdziwa nisza. Nic dziwnego, że niektórzy biorą sprawy w swoje ręce i wkładają pod maskę np. VR6.

Na pierwszy rzut oka to zwykłe poloNa pierwszy rzut oka to zwykłe polo
Źródło zdjęć: © fot. FTR Performance
Aleksander Ruciński

Polo 3. generacji (6N) po imponującym swapie silnika pojawiło się na brytyjskim ebayu. Zostało wystawione przez firmę FTR Performance, która najprawdopodobniej odpowiada za ten szalony projekt. Pikanterii tej konstrukcji dodaje fakt, że jej wygląd w ogóle nie zdradza sportowych aspiracji.

Owszem, wprawne oko zauważy dużo niższy prześwit i większe, stalowe felgi ubrane w szerokie opony. Zdziwienie mogą też budzić dodatkowe wloty powietrza w błotnikach, ale ogólnie rzecz biorąc, wizualnie jest to zwykłe, niepozorne polo.

Dopóki nie zajrzymy pod maskę, gdzie drzemie jeden z najbardziej kultowych silników w historii Volkswagena. Mowa o benzynowym, 2,9-litrowym VR6. To późniejsza wersja ABV, która charakteryzuje się nie tylko delikatnie większą pojemnością, ale i mocą sięgającą 190 KM i maksymalnym momentem obrotowym na poziomie 245 Nm.

Jakoś się zmieścił
Jakoś się zmieścił © fot. FTR Performance

Sprzedawca nie podzielił się osiągami, ale można zakładać, że auto jest całkiem szybkie. A przy tym bardzo wyjątkowe. Trudno bowiem uwierzyć, że tak duży silnik w ogóle zmieścił się pod maską. Podobno w tym celu zastosowano specjalną, autorską ramę pomocniczą.

Auto wizualnie prezentuje się świetnie. Szczególnie jak na egzemplarz, który pokonał już blisko 170 tys. mil. Sam silnik zrobił podobno połowę tego. Wszystko jest w przyzwoitym stanie. Pytanie, czy na tyle, by było warte 6995 funtów, co w przeliczeniu daje blisko 39 tys. zł. Właśnie takiej kwoty żąda sprzedawca.

VW Polo VR6
VW Polo VR6 © fot. FTR Racing

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach