Skróty na torach w Formule 1? 

Główny władca Formuły 1, Bernie Ecclestone, cały czas rozmyśla i debatuje nad zagadnieniem, w jaki sposób można by polepszyć widowisko w Formule 1. Teraz, Pan Ecclestone wymyślił skróty na torach. Czy to w ogóle ma sens?

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Główny władca Formuły 1, Bernie Ecclestone, cały czas rozmyśla i debatuje nad zagadnieniem, w jaki sposób można by polepszyć widowisko w Formule 1. Teraz, Pan Ecclestone wymyślił skróty na torach. Czy to w ogóle ma sens?

Bernie Ecclestone twierdzi, że takie rozwiązanie podniosłoby poziom widowiska dla oglądających wyścig przed telewizorami oraz miało swoje plusy również dla kierowców.

W pewnym miejscu na każdym torze miałby się pojawić skrót, który pozwalałby kierowcy ominąć jakiś zakręt i pojechać krótszą drogą. Dzięki temu mielibyśmy do czynienia z częstszymi zmianami pozycji i przetasowaniami w stawce.

Podczas wyścigu, kierowca mógłby skorzystać ze skrótu tylko pięć razy, na przykład w celu bezpiecznego wyprzedzenia jadącego przed nim, cięższego pojazdu. Takie rozwiązanie na pewno przyczyni się do większej ilości wypadków, jednak prawdą jest, że poziom widowiska w Formule 1 spada z każdym rokiem. System KERS zamiast dać kierowcą szansę do wyprzedzania, dał im nowy sposób do obrony.

Ecclestone "narzekał" również na zbyt wysoką skuteczność hamulców, która uniemożliwia wyprzedzanie. Sporo w tym prawdy, ale w tym przypadku nie tak łatwo o rozwiązanie.

Ciekaw jestem czy skróty wejdą w życie. To może i jest głupie, ale rozwiązuje wiele kwestii.

Źródło: Formula1.pl

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ruszyła akcja policji. Będzie trwała przez tydzień
Ruszyła akcja policji. Będzie trwała przez tydzień
Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Test: Toyota Hilux GR Sport II – dokładnie taka, jak trzeba
Test: Toyota Hilux GR Sport II – dokładnie taka, jak trzeba
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić