Skorpion w akcji

Relacja z jazd testowych samochodami Abarth na torze Adria International Raceway.

Skorpion w akcji 1
Radosław Bylinka

Wstaję o godz. 2 nad ranem, ponieważ o 4.45 muszę być na lotnisku, z którego mam samolot do Włoch. Czekają mnie dwa dni pełne motoryzacyjnych wrażeń. Na lotnisku spotykam się m.in. z Piotrem Ceranem (dziennikarzem polskiej edycji Top Gear) oraz Marcinem Dulatem (fotografem Top Gear). Razem będziemy testować samochody Abarth.

Skorpion w akcji 2
Skorpion w akcji 3
Skorpion w akcji 4
Skorpion w akcji 5
Skorpion w akcji 6
Skorpion w akcji 7

O godz. 8.20 jesteśmy już w Forli. Stamtąd wynajętymi samochodami ruszamy do Pistoi, gdzie znajduje się siedziba zespołu rajdowego PROCAR. Na miejscu dowiadujemy się, jak powstają samochody rajdowe Abarth Grande Punto S2000.

Przechadzając się po firmie PROCAR, nie sposób nie dostrzec innych równie ciekawych aut, takich jak: Lancia Stratos, Lancia Fulvia, Citroën 2CV.

Skorpion w akcji 8
Skorpion w akcji 9
Skorpion w akcji 10
Skorpion w akcji 11
Skorpion w akcji 12
Skorpion w akcji 13
Skorpion w akcji 14

Po dwóch godzinach zwiedzania jedziemy do miejsca docelowego naszej wizyty we Włoszech, czyli do miejscowości Adria, w której znajduje się tor Adria International Raceway. Po kolacji udajemy się do swoich pokoi na wypoczynek, ponieważ nazajutrz czeka nas dzień pełen wrażeń.

Skorpion w akcji 15

Po przebudzeniu widzę, że cały tor pokrywa gęsta mgła, ale po dwóch godzinach pogoda się poprawia i można przystąpić do testowania samochodów. Idę na szkolenie, na którym dowiaduję się wszystkiego na temat toru i bezpiecznej jazdy po nim.

Skorpion w akcji 16
Skorpion w akcji 17
Skorpion w akcji 18
Skorpion w akcji 19
Skorpion w akcji 20
Skorpion w akcji 21
Skorpion w akcji 22
Skorpion w akcji 23

Po szkoleniu przechodzę na tor. Zaczynam od jazdy Abarthem 500 Essesse. Podczas pierwszego przejazdu siedzę na fotelu pasażera. Auto prowadzi instruktor, który demonstruje mi możliwości 500. Na zakrętach opony piszczą, a ja wiszę na pasach. Następnie przesiadam się na fotel kierowcy i zaczynam zabawę. Pięćsetka idealnie nadaje się do jazdy po torze, ma bowiem mocny silnik (160 KM), dobre przyspieszenie oraz twarde zawieszenie. Świetnie trzyma się nawierzchni na zakrętach.

Abarth Grande Punto Essesse to kolejny testowany przeze mnie samochód. Jest on mniej sportowy niż 500. Charakterystykę zawieszenia ma nastawioną bardziej na komfort jazdy niż na wrażenia sportowe. Abarth Grande Punto gorzej prowadzi się w zakrętach. Trzeba w nie wchodzić z mniejszą prędkością niż 500.

Po udanych jazdach testowych zasiadam ponownie na fotelu pasażera. Tym razem kierowcą będzie Luca Rosetti – włoski kierowca rajdowy, a samochód, którym będziemy jeździć, to Abarth Grande Punto S2000. Po założeniu kasku oraz zapięciu wielopunktowych pasów bezpieczeństwa ruszamy na tor. Przeciążenia podczas jazdy są ogromne, mimo że nie jedziemy z dużą prędkością. Pasy bezpieczeństwa przytwierdzają mnie do twardego, niewygodnego fotela Recaro i nie pozwalają się ruszyć. Podczas hamowania mam wrażenie, że zaraz eksploduje mi głowa.

Skorpion w akcji 24
Skorpion w akcji 25

Jazda samochodem rajdowym była dla mnie niesamowitym przeżyciem, które zapamiętam na długo. Po zakończeniu testów wracamy do Forli, ponieważ jutro czeka nas powrót do Polski.

Skorpion w akcji 26
Skorpion w akcji 27
Skorpion w akcji 28
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa