WAŻNE
TERAZ

"Zagrożenie atakiem". Uruchomiono syreny ostrzegawcze w Świdniku

Škoda Vision IN wzorem BMW ma podświetlany grill, ale raczej nie kupimy jej w Polsce

Škoda konsekwentnie kontynuuje politykę stałego rozwoju z naciskiem na wszelkiej maści crossovery tworzone głównie z myślą o rynkach azjatyckich. Najnowsza propozycja, zapowiadana konceptem Vision IN, wygląda zaskakująco dobrze, ale prawdopodobnie nie kupimy jej w Europie.

Wygląda nieźle, jak zresztą większość konceptów Skody.Wygląda nieźle, jak zresztą większość konceptów Skody.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Litery "IN" w nazwie nie są przypadkiem. To crossover zaprojektowany głównie z myślą o klientach z Indii i choć bazuje na platformie MQB A0, a więc tej samej co Kamiq czy Volkswagen T-Cross, będzie wyróżniać się bardziej budżetowym charakterem.

Na razie trudno ocenić, na jakie cięcia zdecyduje się czeska marka, lecz jeśli auto ma być tanie, raczej nie będzie w 100 procentach odpowiadać konceptowi. Ten bowiem wyróżnia się nie tylko licznymi dodatkami w postaci dużych felg w atrakcyjnym wzorze, metalicznych wstawek w zderzakach, czy oświetleniem LED. Największą i jednocześnie najbardziej dyskusyjną atrakcją jest tu bez wątpienia podświetlana atrapa chłodnicy - jak w najnowszych SUV-ach BMW.

Całość sprawia bardzo spójne i atrakcyjne wrażenie. Do tego stopnia, iż jestem niemal pewien, że auto przyjęłoby się także u nas. Oczywiście w formie, którą przedstawiono na zdjęciach. A jak będzie wyglądał efekt finalny w postaci modelu gotowego do produkcji? Tego jeszcze nie wiemy. Podobnie jak nie do końca jasna jest kwestia napędu.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

Sam koncept wykorzystywać ma benzynowe 1,5 TSI sprzężone z 7-stopniowym automatem DSG. Podobnie jak w przypadku większości małych crossoverów, nie przewidziano napędu na cztery koła. Wersję produkcyjną powinniśmy poznać nie później niż w 2022 roku. Co ciekawe, poza Indiami pojawi się ona również w Ameryce Południowej.

Co z Polską? W Polsce mamy Kamiqa, bardzo bliskiego wymiarami i charakterem opisywanemu konceptowi. Wątpliwe by Škoda chciała aż tak bardzo zagęścić swoją gamę kosztem np. rozwoju elektromobilności i hybryd.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/9] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił