Škoda Superb najczęściej wybieranym modelem przez firmy i klientów indywidualnych. Lider segmentu D Liftback + Combi

Škoda Superb udowadnia, że w segmencie D wciąż liczą się samochody łączące przestronność, elegancję i nowoczesne technologie. W okresie od stycznia do sierpnia 2025 roku w Polsce zarejestrowano 4856 egzemplarzy tego modelu, co dało mu 22,33% udziału w rynku samochodów klasy średniej i wyższej. W rejestracjach flotowych odnotowano 4513 sztuk, co przełożyło się na 23,55% udziału.

Źródło zdjęć: © materiały partnera | Škoda Auto

Mocna pozycja na polskim rynku

Škoda Superb umacnia swoją pozycję w segmencie D, obejmującym samochody klasy średniej i wyższej w nadwoziach Liftback i Combi. Według danych rejestracyjnych od stycznia do sierpnia 2025 roku w Polsce zarejestrowano 4856 egzemplarzy Superba, co przełożyło się na 22,33% udziału w rynku. Równie silną pozycję model zajmuje w obszarze flotowym – 4513 rejestracji oznacza 23,55% udziału w rynku. Takie wyniki potwierdzają, że Superb pozostaje najchętniej wybieranym samochodem w swojej klasie zarówno przez klientów indywidualnych, jak i biznesowych.

Komfort i przestrzeń codziennej eksploatacji

Od pierwszej generacji Superb budował swoją pozycję, skupiając się na przestronności, która do dziś pozostaje jednym z najważniejszych atutów modelu. Zarówno w wersji Liftback, jak i Combi, wnętrze oferuje wyjątkowo dużo miejsca dla pasażerów, szczególnie w drugim rzędzie. Do tego dochodzą jedne z największych bagażników w tej klasie – 645 litrów w Liftbacku i aż 690 litrów w Combi. Kabina Superba została zaprojektowana z myślą o maksymalnym komforcie kierowcy i pasażerów. Wysokiej jakości materiały, ergonomiczny kokpit oraz szeroka gama udogodnień sprawiają, że podróżowanie staje się wygodne niezależnie od dystansu.

Dodatkowo Superb oferuje szerokie możliwości personalizacji – od wyboru wersji wyposażenia, przez różnorodne jednostki napędowe.

Topowa wersja Laurin & Klement to propozycja dla najbardziej wymagających. Skórzana tapicerka, dekoracyjne listwy i ambientowe oświetlenie podkreślają elegancki charakter wnętrza. Na pokładzie znalazły się m.in. podgrzewane i wentylowane fotele z funkcją masażu, trójstrefowa klimatyzacja oraz system multimedialny z ekranem 13". W standardzie dostępny jest również rozbudowany pakiet systemów wspomagających kierowcę, takich jak Travel Assist, Lane Assist czy Side Assist.

Dla kierowców poszukujących sportowego charakteru przygotowano wersję Sportline, dostępną w obu wariantach nadwozia. Czarne detale stylistyczne, przyciemniane szyby i dedykowane felgi nadają jej dynamiczny wygląd, a sportowe fotele i charakterystyczne akcenty w kabinie podkreślają temperament auta. Obniżone zawieszenie i szeroka gama jednostek – od oszczędnego 1.5 TSI mHEV 150 KM po mocne 2.0 TSI 265 KM z napędem 4x4 – sprawiają, że Superb Sportline łączy przestronność i komfort typowe dla modelu z prawdziwą frajdą z jazdy.

© materiały partnera | Škoda Auto

Hybrydowe możliwości – Superb Liftback PHEV i Superb Combi PHEV

Rosnące znaczenie elektromobilności znalazło odzwierciedlenie w ofercie Superba w postaci wersji hybrydowej plug-in, dostępnej zarówno w nadwoziu Liftback, jak i Combi. Układ napędowy łączy silnik benzynowy 1.5 TSI z jednostką elektryczną, osiągając łącznie 204 KM. Takie rozwiązanie sprawdza się w codziennej eksploatacji miejskiej, umożliwiając jazdę w trybie bezemisyjnym, a jednocześnie zapewnia pełną funkcjonalność podczas dłuższych tras.

Wprowadzenie wersji PHEV wpisuje się w strategię Škody, która rozwija ofertę w kierunku bardziej zrównoważonej mobilności. Superb w tej odmianie pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa i ograniczenie emisji, pozostając przy tym samochodem o wysokim poziomie komfortu i przestronności. Dzięki temu hybrydowa wersja jest interesującą alternatywą zarówno dla użytkowników prywatnych, jak i flotowych. Potwierdzeniem rosnącego zainteresowania tym rozwiązaniem jest dynamiczny wzrost rejestracji w 2025 roku – o 138% dla floty oraz klienta indywidualnego, w obu wersjach nadwozia.

Materiał sponsorowany przez Škoda

Wybrane dla Ciebie

Auto jak mobilne biuro. Mercedes łączy siły z Microsoftem
Auto jak mobilne biuro. Mercedes łączy siły z Microsoftem
Volkswagen ma problem z absencją pracowników. Traci przez to miliard euro rocznie
Volkswagen ma problem z absencją pracowników. Traci przez to miliard euro rocznie
Poszedł zarejestrować auto. Nie wiedział, że kupił je z długiem
Poszedł zarejestrować auto. Nie wiedział, że kupił je z długiem
Policja ma nowe radiowozy. Pierwsze sztuki w takiej wersji
Policja ma nowe radiowozy. Pierwsze sztuki w takiej wersji
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa sieć stacji ładowania wchodzi do Polski. Stawiają na dużą moc
Nowa sieć stacji ładowania wchodzi do Polski. Stawiają na dużą moc
7600 osób z działu elektryfikacji na bruk. "Musimy to przetrwać"
7600 osób z działu elektryfikacji na bruk. "Musimy to przetrwać"
Pierwsza jazda: Aston Martin DBX S — bez kompromisów
Pierwsza jazda: Aston Martin DBX S — bez kompromisów
"Polska" Via Baltica w końcu gotowa! Ostatni odcinek już przejezdny
"Polska" Via Baltica w końcu gotowa! Ostatni odcinek już przejezdny
Pierwsza jazda: Citroën C5 Aircross - dać więcej za mniej
Pierwsza jazda: Citroën C5 Aircross - dać więcej za mniej
Pierwsza jazda: DS N°8 – niech żyje awangarda!
Pierwsza jazda: DS N°8 – niech żyje awangarda!
Nowa Honda Prelude debiutuje jako wyścigówka
Nowa Honda Prelude debiutuje jako wyścigówka
Wyłączono komentarze
Jako redakcja Wirtualnej Polski doceniamy zaangażowanie naszych czytelników w komentarzach. Jednak niektóre tematy wywołują komentarze wykraczające poza granice kulturalnej dyskusji. Dbając o jej jakość, zdecydowaliśmy się wyłączyć sekcję komentarzy pod tym artykułem.
Redakcja serwisu Autokult