Škoda Octavia RS - polski cennik

Odrobinę większa, jeszcze lepiej wykonana, po wprowadzeniu modelu Rapid także bardziej luksusowa i co najważniejsze, szybsza od poprzedniej generacji. Taka jest nowa Škoda Octavia RS. Ile w Polsce trzeba zapłacić za sympatyczną Czeszkę?

Skoda Octavia RSSkoda Octavia RS
Bartosz Pokrzywiński

Odrobinę większa, jeszcze lepiej wykonana, po wprowadzeniu modelu Rapid także bardziej luksusowa i co najważniejsze, szybsza od poprzedniej generacji. Taka jest nowa Škoda Octavia RS. Ile w Polsce trzeba zapłacić za sympatyczną Czeszkę?

Mówi się, że jedną z najmocniejszych stron nowego Volkswagena Golfa GTI, poza właściwościami jezdnymi czy osiągami, są walory praktyczne tego auta. Tak naprawdę to zwykły trzy lub pięciodrzwiowy hatchback. Jeśli ktoś szuka niemal równie szybkiego, ale jeszcze bardziej praktycznego auta, wówczas powinien wybrać Octavię RS.

Škodzie ciężko jest rywalizować bezpośrednio z innymi hot hatchami, trochę ze względu na wizerunek. Czeska marka i jej znaczek "RS" nie jest tak samo rozpoznawany jak "RS" Renault. W wersji z jednostką benzynową 2,0 TSI o mocy 220 KM auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w 6,8 s oraz osiąga prędkość maksymalną 248 km/h.

Obraz

W takiej konfiguracji Škoda Octavia RS z nadwoziem typu liftback kosztuje 104 100 zł, a w przypadku kombi jest to wydatek rzędu 108 300 zł. W obu tych wersjach za skrzynię DSG trzeba dopłacić równo 8000 zł. Co ciekawe, jest to chyba jedyne usportowione auto na rynku, które ze skrzynią dwusprzęgłową przyspiesza do pierwszej setki wolniej, niż w przypadku przekładni manualnej.

Różnica wynosi 0,1 s, ale mimo wszystko. Dostępna jest jeszcze wersja z silnikiem diesla 2,0 TDI produkującym 184 KM. Tutaj pierwsza setka pojawia się na prędkościomierzu po 8,2 lub 8,3 s, w przypadku skrzyni DSG. Škoda Octavia RS z tą jednostką i nadwoziem liftback kosztuje 105 600 zł, a z nadwoziem kombi 109 800 zł. W tym przypadku za przekładnię DSG także trzeba dopłacić 8000 zł.

Szczegółowy cennik na stronie Škody.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Chińczycy chcą produkować w Europie. Wiemy gdzie
Chińczycy chcą produkować w Europie. Wiemy gdzie
Oto następca Ceeda. Kia K4 wjedzie do Europy
Oto następca Ceeda. Kia K4 wjedzie do Europy
Zwolnią 1000 osób. Popyt niższy od oczekiwanego
Zwolnią 1000 osób. Popyt niższy od oczekiwanego
Test: Ford Mustang GTD – żarty się skończyły
Test: Ford Mustang GTD – żarty się skończyły
RPO chce łagodniej. Zmiany w punktach karnych zwykłym ludziom nie pomogą [OPINIA]
RPO chce łagodniej. Zmiany w punktach karnych zwykłym ludziom nie pomogą [OPINIA]
Tesla Cybertruck traci najtańszą wersję. Szybko poszło
Tesla Cybertruck traci najtańszą wersję. Szybko poszło
Straż pożarna ma nowe auta. To Fordy Capri z niespodzianką pod maską
Straż pożarna ma nowe auta. To Fordy Capri z niespodzianką pod maską
Posypały się mandaty. Policjanci skupili się na konkretnych kierowcach
Posypały się mandaty. Policjanci skupili się na konkretnych kierowcach
Będzie nowa obwodnica przy granicy. Wiemy kiedy
Będzie nowa obwodnica przy granicy. Wiemy kiedy
Ruszyła akcja policji. Będzie trwała przez tydzień
Ruszyła akcja policji. Będzie trwała przez tydzień
Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Test: Toyota Hilux GR Sport II – dokładnie taka jak trzeba
Test: Toyota Hilux GR Sport II – dokładnie taka jak trzeba