Sébastien Loeb testował Peugeota 208 T16 Pikes Peak [wideo]

Kilka tygodni temu Sébastien Loeb miał możliwość przeprowadzenia pierwszego testu Peugeota 208 T16, którym wystartuje 30 czerwca w słynnym wyścigu do chmur Pikes Peak. Wideo z tego wydarzenia pokazano dopiero dziś.

Obraz
Marcin Łobodziński

Kilka tygodni temu Sébastien Loeb miał możliwość przeprowadzenia pierwszego testu Peugeota 208 T16, którym wystartuje 30 czerwca w słynnym wyścigu do chmur Pikes Peak. Wideo z tego wydarzenia pokazano dopiero dziś.

Zwycięzca rozegranego niespełna tydzień temu Rajdu Argentyny Sébastien Loeb pojawił się 19 kwietnia na terenie ośrodka testowego PSA w La Ferté-Vidame, w północno-zachodniej Francji. Spotkał się tam z inżynierami Peugeot Sport w celu przeprowadzenia pierwszych jazd próbnych Peugeotem 208 T16. Małe autko napędzane przez niemal 900-konny silnik V6, przyspieszające do 100 km/h w 1,8 s i do 200 km/h w 4,8 s zrobiło na rajdowym mistrzu świata ogromne wrażenie:

208 T16 Pikes Peak to rakieta, taki jest mocny! Kiedy pierwszy raz nim jedziesz, zaskakuje cię każda zmiana biegów. Biegi wrzuca się naprawdę brutalnie i potrzeba trochę czasu, żeby przyzwyczaić się do nagłych zgrzytów. Na początku byłem nieco zdezorientowany. Nigdy dotąd nie jechałem samochodem, który tak szybko przyspiesza. Samochód Formuły 1 nie daje maksymalnej mocy na niskich biegach. W Peugeocie jest bang, bang, bang i od zera rozpędzasz się do maksimum. Dzięki napędowi 4x4 i silnikowi turbo przyspieszenie jest fantastyczne. W jednej chwili rozpędzasz się na szóstce do 240 km/godz. Docisk aerodynamiczny, szerokie opony, zdumiewające hamulce, dyferencjał jak w samochodzie WRC - 208 T16 Pikes Peak to kombinacja kilku światów. W mojej karierze jeździłem wieloma samochodami, ale ten jest zupełnie inny od wszystkich.

Essai de la Peugeot 208 T16 Pikes Peak de sebastien loeb sur le circuit de Pau-Arnos

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/11] Źródło zdjęć: |

Źródło: Peugeot-Sport

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa