Sebastian Vettel chce ograniczeń prędkości na niemieckich autostradach. Tłumaczy dlaczego

Czterokrotny Mistrz Świata Formuły 1 jest zwolennikiem wprowadzenia ograniczeń prędkości na niemieckich autostradach. Przyznał, że liczy w tej kwestii na nowe władze, które nie wykluczają zapowiadanej od dawna, drastycznej zmiany przepisów.

Sebastian Vettel chce zaostrzenia przepisów na niemieckich autostradachSebastian Vettel chce zaostrzenia przepisów na niemieckich autostradach
Źródło zdjęć: © fot. Gettyimages
Aleksander Ruciński

Niemieckie autostrady przez lata urosły do miana motoryzacyjnej legendy. Wszystko z powodu odcinków bez ograniczeń prędkości. Auta pędzące 200 km/h i więcej nie są u naszych zachodnich sąsiadów rzadkością. Niebawem jednak może się to zmienić.

Plany dotyczące zmiany obowiązujących przepisów nie są niczym nowym. Pomysł ma tyle samo przeciwników, co zwolenników. Jedną z osób, które popierają wprowadzenie ograniczeń na autostradach, jest 4-krotny Mistrz Świata Formuły 1 Sebastian Vettel.

Niemiecki kierowca podzielił się swoimi przemyśleniami na ten temat w jednym z niedawnych wywiadów udzielonych magazynowi "Auto Motor und Sport". Przyznał, że nie jest rozczarowany wynikiem niedawnych wyborów parlamentarnych i wyraził nadzieję, że nowy rząd przejdzie od słów do czynów.

Vettel stwierdził, że środowisko i bezpieczeństwo powinny być na pierwszym miejscu. "Nie chodzi o osobiste uczucia. Trzeba spojrzeć na całość. Ograniczenie prędkości pozwoliłoby zaoszczędzić prawie dwa miliony ton emisji CO2 i uczyniłoby drogi bezpieczniejszymi. Jeśli dzięki temu uratujemy życie choć jednej osobie, to warto" - powiedział.

Przeciwnicy pomysłu wprowadzenia ograniczeń prędkości na wszystkich odcinkach niemieckich autostrad traktują go jako zamach na wolność. Vettel postrzega to jednak inaczej. "Jeśli chcesz wciskać gaz do dechy, rób to w bezpiecznym miejscu, na torze wyścigowym, gdzie sprawdzisz swoje limity bez narażania innych na niebezpieczeństwo" - skomentował.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej