Seat Leon Cup Racer zadebiutuje podczas Wörthersee Tour 2013

Na zbliżający się wielkimi krokami Wörthersee Tour 2013 koncern VW AG przygotował kilka niespodzianek. Jedną z nich ma być wyścigowa odmiana Seata Leona. Seat ujawnił już kilka informacji na jej temat.

Obraz
Arkadiusz Gabrysiak

Na zbliżający się wielkimi krokami Wörthersee Tour 2013 koncern VW AG przygotował kilka niespodzianek. Jedną z nich ma być wyścigowa odmiana Seata Leona. Seat ujawnił już kilka informacji na jej temat.

Pojazd nosi oznaczenie Leon Cup Racer i będzie oczywiście zmodyfikowaną wersją standardowego Leona. Ma nowy body kit, w którego skład wchodzą: zmodyfikowany pas przedni z zadziornym zderzakiem, poszerzone nadkola, agresywny zderzak tylny z dyfuzorem i centralnie umiejscowioną końcówką wydechu oraz spoiler dachowy. Inżynierowie Seata postawili na 18-calowe felgi aluminiowe oraz aerodynamiczne podwozie.

Jak na sportowca przystało, we wnętrzu nie ma zbyt wielu wygód. Spartańska kabina została wyposażona w klatkę bezpieczeństwa i kubełkowe fotele.

Obraz

Źródłem napędu jest turbodoładowana, 2-litrowa jednostka benzynowa generująca 330 KM i 350 Nm momentu obrotowego. Napęd na przednią oś przekazywany jest przez 6-biegową skrzynię DSG, jednak bardziej wymagające zespoły/klienci mogą zdecydować się na sekwencyjną, wyścigową przekładnię.

Pojazd będzie adresowany głównie do zespołów wyścigowych. Seat twierdzi, że Leon Cup Racer poradzi sobie w wielu seriach wyścigów. Szefowie firmy rozważają nawet przygotowanie specjalnej wersji tego modelu przeznaczonej do serii WTCC z 1,6-litrowym silnikiem pod maską.

Podstawową wersję Seata Leona Cup Racer (ze skrzynią DSG) wyceniono na 70 000 euro, a ceny modelu z przekładnią sekwencyjną i mechaniczną blokadą mechanizmu różnicowego startują od 95 000 euro.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/8] Źródło zdjęć: |

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

"Wilcze oczy" można spotkać przy drodze. Tłumaczymy, czym są
"Wilcze oczy" można spotkać przy drodze. Tłumaczymy, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny