Seat Ateca po kosmetycznym liftingu zaprezenetowany. Dalej bez miękkiej hybrydy

Seat Ateca, pierwszy SUV hiszpańskiej marki, doczekał się liftingu. To bardziej ewolucja niż rewolucja. Największe zmiany zaszły w kwestii łączności oraz elektroniki. Auto produkowane będzie w czeskich Kvasinach, a w salonach pojawi się jesienią 2020 roku.

Seat Ateca po liftingu (2020)Seat Ateca po liftingu (2020)
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Mateusz Lubczański

Pierwszy model Hiszpanów w segmencie SUV-ów doczekał się delikatnego liftingu. Od momentu premiery Seat sprzedał ponad 300 tys. egzemplarzy Ateki. Najważniejszym elementem, którym chwali się marka, jest nowy system multimedialny z 9,2-calowym ekranem i obsługą głosową. Na pokładzie znalazły się też bezprzewodowe interfejsy Android Auto i Apple Car Play.

Nie mogło obyć się bez zmian stylistycznych. Po liftingu auto będzie wyposażone w nowe zderzaki, pełne oświetlenie LED czy dynamiczne kierunkowskazy. Nie zmieni się szerokość czy wysokość Ateki, ale będzie ona dłuższa o 18 mm.

W ofercie pojawią się 4 wersje wyposażenia – Reference, Style, FR (pozycjonowana na bardziej sportową) oraz Xperience (która zastąpi Xcellence), mająca dodać samochodowi offroadowego charakteru. Producent zapewnia, że w kabinie znajdziemy nowe materiały przy wykończeniu drzwi, a powłoka przedniej szyby Climacoat odmrozi ją w 2-3 minuty bez smug.

Hiszpanie mówią o odświeżonych silnikach. Bazowa jednostka ma zmienioną turbinę, co ma zwiększyć wydajność o 10 proc. Diesle z kolei korzystają z podwójnego wtrysku AdBlue do wydechu. W informacjach producenta nie ma słowa o instalacji coraz popularniejszego modułu łączącego rozrusznik oraz alternator, co pozwala na zmniejszenie emisji oraz spalania. Najwyraźniej Seat jeszcze nie musi ratować się takimi rozwiązaniami.

Seat Ateca po liftingu będzie napędzany przez jeden z następujących silników:

  • 1.0 TSI 110 KM z ręczną skrzynią biegów,
  • 1.5 TSI 150 KM z ręczną skrzynią biegów,
  • 1.5 TSI 150 KM z dwusprzęgłową przekładnią DSG,
  • 1.5 TSI 190 KM z dwusprzęgłową przekładnią DSG i napędem na cztery koła.

W przypadku jednostek wysokoprężnych mówimy o:

  • 2.0 TDI 150 KM z ręczną skrzynią biegów,
  • 2.0 TDI 150 KM z dwusprzęgłową przekładnią DSG,
  • 2.0 TDI 150 KM z dwusprzęgłową przekładnią DSG i napędem na cztery koła.

Ceny Seata Ateki po liftingu nie są jeszcze znane. Pierwsze egzemplarze trafią do salonów jesienią 2020 roku.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/6] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach