Ściśle limitowany – Kicherer C 63 AMG White Edition (2011)

Znany tuner Mercedesa, Kicherer, postanowił wyprodukować 10 sztuk specjalnej, białej wersji Mercedesa C 63 AMG. Co dokładnie oferuje tuner?

Obraz
Olgierd Lachowski

Wszystkie egzemplarze specjalnego Mercedesa C 63 AMG mają wyglądać tak samo. Prezentowane auto powstało na bazie modelu sprzed faceliftingu, więc od razu pojawia się pytanie, czy nowe wersje też można będzie przerobić w ramach tego pakietu.

Wszystkie 10 sztuk ma być białych (jak przystało na nazwę White Edition) i z tymi samymi modyfikacjami.

Obraz

Wśród zmian jest sportowy układ wydechowy z reaktorami katalitycznymi i tłumikami o zmniejszonych oporach wewnętrznych. Razem ze zoptymalizowanym oprogramowaniem centralnej jednostki sterującej „wydech” podniósł moc maksymalną do 520 KM, a moment obrotowy do 620 Nm.

Wzrost tych parametrów jest spory, bo - jak pamiętamy - montowane pod maską Mercedesa V8 o objętości skokowej 6,2 l wytwarza 457 KM mocy przy 6800 obr./min i 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 5000 obr./min.

Obraz

To nie koniec ulepszeń mechanicznych. Kicherer wstawił sportowe regulowane zawieszenie, skuteczniejsze hamulce i mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu wewnętrznym. Niestety, tuner nie podał żadnych szczegółów dotyczących tych elementów.

W karoserii zmieniły się osłona chłodnicy i listewki w przednim zderzaku. Dodano również kompozytowe ozdobny na progach oraz imitację dyfuzora z tyłu, w który wkomponowano nowe końcówki rur wydechowych. Samochód porusza się na 20-calowych felgach.

Do zajęcia miejsca w kabinie zapraszają obszyte skórą nappa w kolorach czarnym i białym fotele oraz aluminiowe dodatki.

Cena tuningu nie została ujawniona.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, M156
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 6208 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 520 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 83,76 KM/l (seryjny – 78,45 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 680 Nm
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna 7G-Tronic SpeedShift
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 20”
  • Koła tylne: 20”

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1730 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,33 kg/KM (seryjny – 3,79 kg/KM)
  • Długość: 4726 mm
  • Szerokość: 1795 mm
  • Rozstaw osi: 2765 mmblock position=\inside6758/block

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam